شناسهٔ خبر: 50402059 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۸/۰۵| ورود سامانه بارشی به کشور/ باران و برف ۶ روزه در مناطق مختلف

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران و برف طی امروز تا دوشنبه هفته آینده در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

در برخی مناطق هرمزگان،‌ جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. بعدازظهر فردا در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان،‌ آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی،‌ همچنین ارتفاعات البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی،‌ وزش باد و بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه با تداوم فعالیت سامانه در غرب مازندران، گیلان و اردبیل رگبار باران روی می‌دهد. در مناطق سردسیر و مرتفع شمال و ارتفاعات البرز بارش برف و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار، وزش باد شدید و رعدوبرق انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها برای شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهد داشت. روز دوشنبه هفته آینده غرب کشور و استان‌های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

روزهای جمعه و شنبه آینده شمال خلیج فارس و شنبه غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

انتهای پیام/؛

برچسب‌ها:

نظر شما