شناسهٔ خبر: 50402039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ تن ماهی از منابع آبی آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود

تبریز - ایرنا -مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز صید ماهی در استان خبر داد و گفت: امسال ۲ هزار و ۷۴۳ تن ماهی از منابع آبی استان برداشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

قاسم جعفروند روز چهارشنبه در جمغ خبرنگاران با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی  از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: در این زمینه ۳۵ بهره بردار با ۲۷۰ نفراشتغال زایی مستقیم، در استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بهره برداری از منابع آبی در ۱۲ شهرستان استان شامل شهرستان های آذرشهر، چاراویماق، اهر، بستان آباد، سراب، عجبشیر، کلیبر، مرند، میانه، هشترود، ورزقان، خداآفرین و مراغه از سوی تعاونی ها و بخش خصوصی و صیادان محلی انجام می شود.

جعفروند اضافه کرد: صید ماهی از منابع آبی شامل منابع آبی طبیعی و منابع آبی نیمه ‌طبیعی مانند دریاچه پشت سدها در طول سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن در مجموع ۶۰ درصد افزایش یافته بود.
وی گفت: انجام عملیات صیادی در ۳۵ منبع نیمه ‌طبیعی (دریاچه پشت سدها) آذربایجان‌شرقی در مساحت متوسط حدود ۹ هزار و ۹۲۷ هکتار می باشد.

وی افزود: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی (نیمه‌ طبیعی) استان و ایجاد اشتغال پایدار در سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۶۰ هزار قطعه بچه ماهی از محل اعتبارات شیلات در این منابع رهاسازی شده است که این مقدار نسبت به سال های قبل  ۵۵ درصد افزایش داشته است.  
جعفروند در مورد برنامه‌ریزی امسال برای رهاسازی بچه‌ماهی در منابع آبی استان اظهار کرد: پیش‌بینی می شود امسال در صورت تامین اعتبار میزان رهاسازی از سال ۱۳۹۹ بیشتر باشد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: صید بیش از ۲ هزار و ۷۳۳ تن انواع ماهی در منابع آبی و فعال بودن۵۲۷ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در این استان، با تولید حدود ۶ هزار تن، آذربایجان‌شرقی را به یکی از قطب های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.
جعفروند افزود: بهره برداران طبق قوانین و مجوزهای صادره از اداره کل محیط زیست و مدیریت شیلات و اداره کل دامپزشکی استان در صورتی می توانند از دریاچه پشت سدها صیادی کنند که در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی کرده و در نیمه دوم سال اقدام به صید آنها کنند.

نظر شما