شناسهٔ خبر: 50402031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جدیدترین آمار قربانیان کرونا در جهان + جدول

بر اساس جدیدترین آمار، شمار جان باختگان کرونا در جهان به ۵ میلیون نفر نزدیک شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۲۴۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۶۴ نفر، شمار جان باختگان به ۴میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۲۹ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۲۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۵۷ نفر افزایش یافته و تعداد افراد بستری نیز به ۱۷ میلیون نفر کاهش یافته است.

تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از ۴۶ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۴ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۱ میلیون نفر و انگلیس و روسیه با بیش از ۸ میلیون نفر و ترکیه و فرانسه با بیش از ۷ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبود یافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت، همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

نظر شما