شناسهٔ خبر: 50401745 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

۳۶۱ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در ۲۲ روز صادر شد

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا امروز ۳۶۱ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان تا چهارم آبان ماه صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» افزود: این تعداد صدور مجوز، حاکی از رشد ۴۵ برابری نسبت به سال گذشته است.

وی اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال پیش که فقط هشت مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده بود، شاهد این رشد چند برابری هستیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های نادرست ایجاد شده که منجر به ایجاد امضاهای طلایی شده بود بود دانست و ادامه‌داد: با این اقدام برای همیشه بساط خرید وفروش مجوز آموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق  موسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

به گفته وی، متقاضیان واجد شرایط دریافت‌کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم کردن الزام‌های کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزام‌ها مثل گواهی عدم سوء پیشینه، تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را دربازه زمانی سه ماهه تهیه کرده و ارائه دهند.

وی تصریح‌کرد: لازم است متقاضیان راه‌اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌سنجی و داشتن طرح کسب‌وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضار رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از مشارکت و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آموزش‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، از برنامه‌های سازمان برای تشویق و حمایت از موسسان آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های آموزشی جدید و نیز در مناطق محروم که فاقد مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه آزاد هستند، همچنین و اگذاری مدیریت مراکز آموزش دولتی به آموزشگاه‌های آزاد بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود خبر داد.

به گزارش ایرنا، پیش از این زمان مورد نیاز صدور مجوز این آموزشگاه‌ها نزدیک به هشت ماه بوده است.

پیشتر وزیر تعاون در این باره گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای برای افراد واجد شرایط حداکثر در سه روز کاری انجام خواهد شد و در صورت اطاله بررسی، سیستم به‌صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر می‌کند.

نظر شما