شناسهٔ خبر: 50400968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جذب 300 میلیارد تومان سرمایه‌ و اشتغال 220 نفر در قم

استاندار قم با تأکید بر اینکه عملکرد اقتصادی مسؤولان باید توسط مردم قضاوت شود، گفت: امروز در قم، دو واحد تولیدی راکد احیا شده و دو واحد هم طرح‌های توسعه‌‌ای خود را افتتاح کردند و در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این چهار واحد با اشتغال زایی بیش از ۲۲۰ نفر انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در ادامه برنامه سه شنبه‌های اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به تداوم بازدید از واحدهای تولیدی در استان بیان کرد: بازدیدهای امروز به دو مورد احیای واحدهای راکد و دو مورد راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی اختصاص داشت که در این زمینه مجموعا بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این چهار واحد با اشتغال زایی بیش از ۲۲۰ نفر انجام شده است.

وی با بیان این که برنامه سه شنبه‌های اقتصادی برای بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و بررسی میدانی مشکلات کارآفرینان است اظهار کرد: در بازدیدهای امروز، تکمیل زنجیره تولید برای یکی از واحدهای اقتصادی موفق در دستور کار قرار گرفت، ضمن آنکه یکی از واحدهای تولیدی نیز مشکل حقوقی داشت که مانع‌زدایی از آن پیگیری و دنبال خواهد شد.

استاندار قم سپس به تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در برنامه سه شنبه‌های اقتصادی توجه داد و گفت: بازدیدهای میدانی مدیران استانی زمینه‌ای مناسب برای اخذ تصمیمات پدید ‌آورد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نمره عملکرد اقتصادی مدیریت استان خاطرنشان کرد: کارنامه مدیریت استان نمره‌ای قابل قبول و مطلوب دارد، اگرچه ارزیابی اصلی این مقوله با مردم و کارآفرینان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر و با شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا، اجازه ندادیم حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل و کارگری بیکار شود.

استاندار قم ادامه داد: این مسئله، خط قرمز همه دستگاه‌های اجرایی استان بوده، ضمن آن که احیای واحدهای راکد هم در برنامه سه شنبه های اقتصادی دنبال شده است.

سرمست با اشاره به اهمیت شناسایی واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد: احیای این واحدها، به معنای زنده کردن مرده است و تردیدی وجود ندارد که احیای این واحدها، از راه اندازی واحدهای جدید سخت تر خواهد بود، چراکه واحدهای راکد با موانع و مشکلاتی رو به رو بوده اند و همین مسائل و مشکلات سبب تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن آنان شده است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما