شناسهٔ خبر: 50400871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۲۷ دستگاه تراکتور و کمباین در کردستان نوسازی شد

سنندج- ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان بخش کشاورزی استان امری ضروری است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سهمیه ۴۲۷ دستگاه تراکتور و کمباین در استان جذب شده است.

صاحب‌خبر -

محمدفرید سپری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در استان وجود دارد که بیشتر آنها فرسوده شده و نیاز به نوسازی و جایگزینی آنها است. 

وی بر جذب سهمیه تراکتور و کمباین بخش کشاورزی کردستان و واگذاری آن به کشاورزان تاکید کرد و افزود: امسال در مرحله نخست تاکنون ۴۱۷ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین جذب شده است. 

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان یادآور شد: ارایه خدماتی به ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم چون عرضه سوخت و تردد منوط به شماره‌گذاری آنها است. 

سپری گفت: بزودی تسهیلات تبصره ۱۸ برای کل کشور به میزان ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام خواهد شد که  تلاش خواهیم کرد سهمیه استان را به هر میزانی که باشد به طور کامل جذب کنیم.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که قبلا درخواست تسهیلات خود را در سامانه ثبت کرده اند در اولویت پرداخت خواهند بود و بر اساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ خواهد شد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی انجام می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان تاکید کرد: پرداخت تسهیلات خرید بذر گواهی شده برای کشت پاییزه از سوی بانک کشاورزی استان در اولویت قرار دارد. 

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود  سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.


 

نظر شما