شناسهٔ خبر: 50400599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افتتاح بیست‌وسومین هفته ملی قرآن در الجزایر

بیست‌و‌سومین هفته ملی قرآن کریم با حضور وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در این کشور افتتاح شد. بیست‌و‌سومین هفته ملی قرآن کریم با حضور وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر در این کشور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النهار، بیست‌و‌سومین هفته ملی قرآن الجزایر دیروز، چهارم آبان، با نظارت ویژه «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور افتتاح شد و برنامه‌های آن تا فردا 28 اکتبر برابر با ششم آبان ادامه دارد.

این هفته با شعار «عشق به وطن؛ بُعد اخلاقی و تعهد ملی» برگزار شده و باشگاه ملی ارتش الجزایر در منطقه «بنی مسوس» شهر الجزیره، پایتخت این کشور میزبان برنامه‌های آن است.

برگزاری مسابقه ملی حفظ، تفسیر و تجوید قرآن از برنامه‌های این رویداد قرآنی اعلام شده است و برترین‌های این رقابت با برگزاری مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر طی سخنانی در افتتاحیه هفته ملی قرآن این کشور اظهار کرد: همکاری میان تمام نهادهای دولتی و جامعه و شهروندان در راستای خدمت به وطن و تلاش برای پیشرفت و شکوفایی به ویژه در شرایطی که با چالش‌ها و توطئه‌هایی علیه کشورمان مواجه هستیم، بسیار مهم و از وظایف ماست.

وی ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی را خواستار شد و بر ضرورت تلاش و هوشیاری در برابر عوامل تضعیف‌کننده روحیه ملی و همچنین عوامل ایجادکننده تفرقه و درگیری میان شهروندان الجزایری تأکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما