شناسهٔ خبر: 50400589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه یزد:

مسئولان از ظرفیت‌های دانشجویان و جوانان نخبه استفاده کنند

آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: مسئولان در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از فعالان کنگره شهدا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی به بحث برگزاری یادواره و کنگره شهدا، گفت: این اقدام قابل تحسین است و شایسته است سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش نیز در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ها اقدامی پسندیده است، اظهار داشت: این محافل، هم در افراد احساس مسئولیت ایجاد می‌کند و هم حس مسئولیت در قبال خون شهدا را در سایر افراد جامعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه یزد با با تاکید بر لزوم هدایتگری در بین جامعه دانشجویی و سپردن مسئولیت‌های مهم به آن‌ها افزود: مسئولین در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بعضی از دانشجویان در سبک و سیاق زندگی به غرب توجه دارند و معنویت در آن‌ها نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده و آنطور که انتظار می‌رود، استقلال فکری در آن‌ها رشد نکرده و این امر در سبک زندگی آن‌ها قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: لازم است به ارزش‌های دینی و اخلاقی در دانشگاه‌ها بیشتر توجه شود و دانشگاه‌ها به نحوی کار تربیتی انجام دهند که دانشجویان به دنبال اهداف والا در زندگی باشند و در مسیر رسیدن به این اهداف، سبک زندگی خود را نیز اصلاح و اسلامی کنند.

امام جمعه یزد اضافه کرد: اگر کرامت جامعه و اخلاق اجتماعی ما اصلاح شود و روحیه معنویت در جامعه تقویت شود، حس مسئولیت‌پذیری در افراد پررنگ‌تر می‌شود و جامعه به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

نظر شما