شناسهٔ خبر: 50399463 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با وجود زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، دلیل روند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن در فارس را کاهش قابل توجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت: با وجود زنگ خطر شروع موج ششم کرونا در فارس، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰درصد هستیم.

او با یادآوری پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام اکسیناسیون علیه کروناویروس در کشور، تاکید کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، در کنار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، دو عامل مهم در کنترل بیماری کرونا است که هرگونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر این بیماری نیز می‌تواند وضعیت استان را بحرانی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار مشارکت بیش از پیش مردم استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس شد و گفت: کمک به مجموعه سلامت به پاس تلاش شبانه روزی در مبارزه با کروناویروس، همدلی و همراهی بیشتر مردم در رعایت اصول بهداشتی را نیاز دارد.

لطفی افزود: سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، باعث گسترش بیماری کووید۱۹ و ماندگاری این ویروس خطرناک در سطح جامعه می‌شود.

او ادامه داد: لازم است مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری و گسترش کروناویروس، نظارت بیشتری بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در اماکن و مراکز پرتردد داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، هشدار داد و گفت: ثابت شده افرادی که در برابر کروناویروس واکسینه شده اند، افزایش ایمنی را به همراه داشته است.

او با اشاره به افزایش موارد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، حتما به پزشک خانواده و مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

لطفی همچنین در این نشست روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، آخرین آمار‌های مربوط به واکسیناسیون، آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما