شناسهٔ خبر: 50399377 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عدم حضور ملکه انگلیس در کنفرانس تغییرات اقلیمی در پی وخامت حال وی

ملکه الیزابت به دلیل وخامت حال جسمانی و توصیه پزشکان در نشست آب و هوایی پیش‌ِ رو شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای از توصیه پزشکان انگلیس به ملکه الیزابت برای استراحت و عدم حضور او در کنفرانس «تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱» (COP26 Summit) خبر داد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «ملکه الیزابت بنابر توصیه پزشکان در کنفرانس گلاسکو شرکت نخواهد کرد. ملکه بسیار از شرکت نکردن در این مراسم ناراحت است؛ اما سخنرانی خود را از طریق یک پیام ویدئویی برای نمایندگان حاضر در مراسم ارسال خواهد کرد.»

یک منبع آگاه نیز به خبرگزاری رویترز گفت: «تصمیم ملکه برای عدم حضور در این مراسم یک اقدام احتیاطی معقول بود و امیدوار است دیگران تعبیر دیگری از این تصمیم او نداشته باشند.»

شب گذشته «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه، در مکالمه‌ای تلفنی پیش از این کنفرانس با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

نخست‌ وزیر انگلیس در این مکالمه گفت: «روسیه و انگلیس به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و اقتصاد‌های بزرگ جهان تاریخچه‌ای مشترک دارند. ما باید در چالش‌های مشترک مانند تغییرات آب و هوایی و حفاظت از توافق‌های بین‌المللی مانند توافق برجام با یکدیگر همکاری کنیم.»

در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنفرانس بین المللی آب و هوا در گلاسکوی اسکاتلند، موضوع قیمت انرژی به تنش‌ها بین کشور‌های اتحادیه اروپا درخصوص سیاست‌های «سبز» اتحادیه اروپا دامن زده و این در حالی است که پیشنهادات جدید از جمله افزایش مالیات بر انرژی‌های آلاینده باید مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما