شناسهٔ خبر: 50393196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا استان:

دو تصفیه خانه فاضلاب خوزستان به زودی وارد مدار می‌شوند

دلال آلبوشهبازی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از افتتاح دو تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز و شادگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا کرمی‌نژاد در نشست شورای حفاظت کیفی کارون که امروز (۴ آبان ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای پروژه‌های فاضلاب و تخصیص اعتبارات جزئی، اظهار کرد: با تخصیص این اعتبارات جزئی و اندک، حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص اجرای خط ۱۶۰۰ تصفیه‌خانه شرق اهواز، افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده، موانع موجود رفع و ۸۳ درصد کار انجام شده و به طور کلی این پروژه ۷۷ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در حال حاضر آمادگی ارسال روزانه ۲۶ هزار مترمکعب پساب به این تصفیه‌خانه را داریم که با اتصال این خط، ظرفیت به حدود ۶۳ هزار مترمکعب می‌رسد. با تکمیل کلکتور این تصفیه‌خانه نیز این ظرفیت به ۱۱۲ هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

کرمی‌نژاد بیان کرد: تصفیه‌خانه شرق اهواز آماده تست و بهره‌برداری است بنابراین مشکلی بابت وارد شدن به مدار ندارد. این تصفیه‌خانه با اتمام خط موقت، تا پایان آبان‌ماه وارد مدار می‌شود و با اجرای کامل این پروژه، ورود فاضلاب به کارون از ۱۹ نقطه بسته خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت اجرای تصفیه‌خانه‌های دیگر شهرهای استان خوزستان، گفت: از خردادماه سال ۹۴، قرارداد سه جانبه‌ای با ۴۶ میلیون یورو و از طریق فایناس برای اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام(ره) و بندر ماهشهر منعقد شد. بر اساس برنامه زمان‌بندی، این پروژه باید سال ۹۷ به پایان می‌رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه آبادان ۷۰ درصد، خرمشهر ۶۹ درصد، شادگان ۹۵ درصد، بندر امام(ره) ۵۷ درصد و بندر ماهشهر ۶۰ درصد است و مجموع پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۶۷.۲۸ درصد است.

کرمی‌نژاد گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان آماده بهره‌برداری است و تنها اتصال برق آن باقی مانده است که در صورت آمادگی کامل، در یکی دو روز آینده در سفر آقای اژه‌ای افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: پیمانکار این پروژه‌ها از نظر مالی مشکلی نداشته و تنها ادعای مطالبات دارد. پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده بود و سازمان‌های نظارتی ورود کردند. این پیمانکار شهریورماه دستگیر شد و در نهایت با وثیقه ۷۰۰ میلیارد تومان از زندان خارج شد و قول داد تصفیه‌خانه آبادان تا پایان سال ۱۴۰۰، خرمشهر تا نیمه اول سال ۱۴۰۱، ماهشهر تا دی‌ماه سال آینده و بندر امام(ره) تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص وضعیت شبکه فاضلاب اهواز، گفت: اکنون در ۱۰۸ نقطه اهواز در حال کار هستیم تا امسال مشکلات کمتر باشد.

انتهای پیام

نظر شما