شناسهٔ خبر: 50392940 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کاهش ۱۲ درصدی خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از جرم‌ان...

اقتصاد ایران: خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی پس از گذشت شش ماه از قرار گرفتن این مورد در فهرست کارگروه مصادیق مجرمانه ۱۲ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم, پس از پیگیری های سازمان محیط زیست و قرار گرفتن تخلفات محیط زیستی در فهرست کارگروه مصادیق مجرمانه فضای مجازی و ممنوعیت ثبت این آگهی ها, آمار خرید و فروش حیوانات و تاکسیدرمی و لوازم جانبی آن کاهش یافته است.

به گفته مدیر تضمین کیفیت سایت نیازمندی‌های رایگان آمارها نشان می‌دهد خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی 12 درصد کاهش یافته است.

به دنبال این مصوبه سایت‌های خرید و فروش کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف جلوگیری از نابودی و انقراض گونه‌های مختلف و تلاش برای حفظ محیط زیست، لیست حیواناتی که به حیات وحش تعلق دارند را از آگهی‌های خود حذف کردند.

بنا بر این گزارش، در صد و بیست و سومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (30 فروردین 1400) موضوع ممنوعیت عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها از طریق فضای مجازی مطرح و چنین اقداماتی مصداق اقدام مجرمانه معرفی شد.

بر اساس این مصوبه , 128گونه جانوری در فهرست ممنوعیت خرید و فروش قرار گرفته اند که در این زمینه آموزش‌های لازم به کارشناسان سایت‌ها داده شده و در صورت دیده شدن, آگهی حذف خواهد شد.

فهرست این 128 گونه در ذیل آمده است:

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما