شناسهٔ خبر: 50391211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

مشکلات عمرانی مدارس "بلکو" و "تلخسرو" بویراحمد بررسی می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از بررسی مشکلات دو مدرسه شهید محمد الدوره تلخسرو و مدرسه شهید سیاوش بلکو در شهرستان بویراحمد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کرونا ویروس در یک سال گذشته سبب ایجاد مشکلات مختلفی در نقاط مختلف دنیا شد این ویروس سبب تعطیلی بازار، مشاغل، آموزش، برنامه ها و جشنواره های علمی، هنری و فرهنگی شد.

در کنار آسیب ها و مشکلات ایجاد شده توسط ویروس کرونا اما  فرصتی فراهم شد تا برخی برنامه ها و موضوعات عمرانی و زیرساختی در بخش های مختلفی پیگیری و اجرا شود.

در این راستا توجه به تکمیل پروژها و رفع  مشکلات آنها در بخش‌های مختلف  می توانست سبب کمتر شدن هزینه ها و همچنین افزایش راندمان در بخش های مختلف شود.

در همین رابطه مدارس در یک سال گذشته به دلیل کرونا با تعطیلی هایی مواجه بود و این تعطیلی‌ها می توانست سبب توجه به تخصیص امکانات و همچنین رفع مشکلات در حوزه های عمرانی باشد.

هرچند برای توسعه و تکمیل مشکلات مدارس تلاش‌ها و اقدامات مختلفی انجام شد که اثرات آن با شروع حضوری مدارس قابل مشاهده است اما به دلیل عدم اشراف و آگاهی کافی هنوز مدارسی وجود دارد که مشکلاتی داشته و باید در جهت رفع آن مشکلات اقدام کرد.

در  این رابطه روستاییان ساکن اطراف یاسوج به مشکلات دو مدرسه شهید محمد الدوره تلخسرو و مدرسه شهید سیاوش بلکو اشاره داشته و اظهار داشتند: توسط اهالی مبلغ 5 میلیون تومان برای رنگ آمیزی مدرسه شهید محمد الدوره تلخسرو واقع در فرعی 1 پرداخت شد از طرفی مقداری مصالح شامل آجر، تعدادی سیمان و مقداری ماسه به این مدرسه کمک شد اما همچنان وضعیت مدرسه ها مناسب نیست.

اهالی تلخسور در ادامه اذعان داشتند: سرویس بهداشتی مدرسه وضع مناسبی ندارد هر چند تلاش برای همکاری با یک گروه جهادی جهت حل مشکلات آن وجود دارد.

در این رابطه اهالی منطقه بلکو همچنین در ادامه عنوان کردند: مدرسه شهید سیاوش وضع نامناسبی و تنها یک سرویس بهداشتی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در گفتگو با صبح زاگرس گفت: بعد از اعلام مشکلات مدارس توسط آموزش و پرورش اقداماتی شروع می شود و در این راستا آموزش و پرورش تعدادی از مدارسی که سرویس های بهداشتی آنها مشکلاتی داشت اعلام و با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار خدمات عمرانی ارائه می شود.

کرمی با بیان اینکه بحث تعمیرات مدارس به 2بخش تقسیم بندی شده است، گفت: تعمیرات جزئی که بر عهده اداره آموزش و پرورش است و تعمیرات عمده که بر عهده اداره نوسازی است.

وی افزود: اگر مدرسه ای سرویس های بهداشتی ان مشکلاتی داشته باشد توسط خود آموزش و پرورش مشکلات آن بررسی می شود اما با انجام مکاتبات با  آموزش و پرورش در خصوص این 2 مدرسه یعنی شهید محمد الدوره تل خسرو واقع در فرعی یک و مدرسه  شهید سیاوش دستوراتی در خصوص کمک به آنها خواهیم داشت.

مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت:  در سال گذشته  در مدارس فاقد سرویس بهداشتی در استان ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان اجرا شد و در سال جاری  مبلغ ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث سرویس بهداشتی در مدارس با رعایت اولویت از طرف اداره کل اموزش و پرورش در نظر گرفته شده که مراحل انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما