شناسهٔ خبر: 50386384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:برنامه‌های توسعه‌ چهارمحال وبختیاری آماده شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سفرهای دوره‌ای رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استان‌های کشور گفت: برنامه‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری برای ارائه و گرفتن مصوبه از هیات دولت در سفر آتی آیت‌الله رئیسی به این استان آماده شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: پس از تعیین استاندار جدید چهارمحال و بختیاری، شاهد سفر رییس‌جمهوری به این استان هستیم که می‌تواند منشأ برکت‌های زیادی برای این استان باشد.

وی افزود: در همین راستا برنامه‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری باید از قبل آماده و برای عملیاتی شدن آن‌ها با وزیران مرتبط رایزنی شود تا نتایج سفر رییس‌جمهوری به استان بیشترین تاثیر را داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی تا لحظه آخر مسئولیت، باید به وظایف خود عمل کنند اما امروز برخی ادارات استان رها است و ضرورت دارد تا هر چه زودتر استاندار چهارمحال و بختیاری تعیین شود.

وی یادآور شد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی به‌صورت مرتب پیگیر این موضوع هستند زیرا یک روز تاخیر در انجام این مهم، به ضرر استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا زمان تعیین استاندار جدید چهارمحال و بختیاری تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرای باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند و نباید شاهد کم کاری در برخی مجموعه‌های دولتی و سردرگمی مردم باشیم.

جعفری به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به هفت استان کشور تاکنون اشاره و تاکید کرد: اعضای این کمیسیون به احتمال قوی قبل از سفر رییس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری، برای نخستین بار در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط‌زیست و آب باید برنامه‌های مدون خود را آماده داشته باشند تا بتوان در این سفر از آن بهره ‌گیری مطلوبی کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری مسوولان سه وزارتخانه و سازمان محیط زیست کشور حضور دارند.

وی یادآور شد: در این سفر سیمای کلی چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست به تصویر کشیده و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به همراه چالش‌ها و کاستی‌های این استان ارائه می‌شود.

جعفری اظهار داشت: سفل اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی به هفت استان دیگر کشور که تاکنون انجام شده، از نتایج و دستاوردهای مطلوبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به ایمنی ۸۰ درصدی افراد در برابر ویروس کرونا پس از تزریق واکسن گفت: تمامی مسوولان، معتمدان و افرد صاحب‌نفوذ، وظیفه دارند تا گروه‌های هدف را برای انجام واکسیناسیون توصیه و تشویق کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فُرم‌هایی به مسوولان دستگاه‌های اجرایی دولتی در شهرستان بروجن تحویل داده و شاخص‌هایی تعیین شده تا برنامه‌های پیشنهادی برای سال ۱۴۰۱ و راهکارهای اجرایی برای تحقق آن و گزارش اقدامات انجام شده را مشخص و براساس زمان‌بندی تا پایان هفته جاری اعلام کنند و ارزیابی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن براساس همین شاخص‌ها خواهد بود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه و استمرار روند خشکسالی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: وضعیت استان از نظر بارش‌ها پیش‌بینی‌های پاییز مطلوب نیست.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن پنج شهرک گلخانه‌ای برای شهرستان بروجن یادآور شد: قدیمی‌ترین این شهرک‌های گلخانه‌ای مختص بلداجی و دارای پیشرفت مطلوبی است.

جعفری ممنوع شدن کشت محصولات پُرآب‌بر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن را ضروری دانست و اظهار داشت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به‌طور ویژه در دستور کار مسئولان مرتبط استانی و شهرستانی قرار گیرد.

فرماندار بروجن نیز گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به موج پنجم بهتر شده اما خطر همچنان در کمین مردم است.

مسعود ملکی تاکید کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف در برابر ویروس کرونا باید جدی گرفته شود زیرا خودداری از تزریق این واکسن سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فرهنگیان، دانش‌آموزان هدف، اقشار و اصناف باید واکسن خود را علیه ویروس کرونا تزریق و مسوولان مربوطه باید گزارش آن را برای فرمانداری ارسال کنند.

ملکی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان در شهرستان بروجن خدمات خود خود را براساس کارت واکسیناسیون به ارباب‌رجوع ارائه دهند.

وی یادآور شد: دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی لغو شده و نیروهای اداری باید در محل کار حاضر باشند و بهانه‌ای در این راستا پذیرفته نیست، مگر برای افرادی که بیمار و دارای گواهی پزشکی هستند.

رییس شورای اداری شهرستان بروجن اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در این شهرستان حق مکاتبه فردی با دستگاه‌های اجرایی را ندارند و انجام نامه‌نگاری‌های اداری تنها با امضای رییس و نایب‌رییس هر شورا امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به نزدیک بودن فصل سرما گفت: بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌های و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بروجن نسبت به بازدیدهای میدانی و پاک‌سازی پل‌ها، جوی و جدول، قنات‌ها، سدها و بندهای خاکی شهرستان اقدام کنند تا در زمان بارندگی و وقوع بحران‌های احتمالی با مشکلی مواجه نشویم.

ملکی ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم از طریق دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن را ضروری اعلام و تاکید کرد: اتحاد، انسجام و فاصله از حاشیه‌ها باعث رونق در امور مختلف و تسریع در روند توسعه بخش‌های مختلف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما