شناسهٔ خبر: 50386338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

شبکه فاضلاب هیچ یک از شهرستان‌های خوزستان تکمیل نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خوزستان جزو معدود استان‌های کشور است که شبکه فاضلاب هیچ یک از شهرستان‌های آن تکمیل نیست و بخش مهمی از این پساب وارد رود‌های استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: خوزستان جزو معدود استان‌های کشور است که شبکه فاضلاب هیچ یک از شهرستان‌های آن تکمیل نیست و بخش مهمی از این پساب وارد رود‌های استان می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر طرح‌های متعدد اجرای تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرستان‌های مختلف استان آغاز شده است که این طرح‌ها بین ۷۰ تا ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اشرفی ادامه داد: به جز دزفول، پساب سایر شهر‌های واقع در مسیر کارون به طور کامل وارد رودخانه کارون می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آخرین روند اجرای طرح‌های تصفیه فاضلاب در شهر‌های آبادان، خرمشهر، آبادان و بندر ماشهر افزود: در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد که تصفیه خانه شادگان، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است که تا آخر تیرماه به بهره برداری برسد، اما این وعده عملی نشد.

وی گفت: مسئولان آب و فاضلاب خوزستان، اعلام کرده اند که تصفیه خانه شادگان تا ۲۰ روز آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد که امیدواریم این وعده محقق شود.

اشرفی با بیان اینکه ۴۰ درصد پساب فاضلاب دزفول وارد تصفیه خانه می‌شود اظهار داشت: در منطقه زیباشهر دزفول اخیرا شاهد ورورد پساب فاضلاب به رودخانه دز هستیم که این امر موجب شده تا با تلفات ماهیان در نقاطی از این رودخانه مواجه باشیم ضمن اینکه در شهر‌های آبادان و خرمشهر نیز پساب فاضلاب وارد رود کارون می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در روند اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب در خوزستان گفت: تصفیه خانه شوشتر احداث، ولی از مدار خارج شده است ضمن اینکه تصفیه خانه بندر ماهشهرو بندر امام که دارای پیشرفت ۷۰ تا ۷۵ درصد تا سال ۹۹ بودند، غیرفعال شده اند.

وی گفت: با وجود جاری بودن سه رودخانه مهم در استان خوزستان تکمیل تصفیه خانه‌ها و شبکه جمع آوری فاضلاب در این استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
 
انتهای پیام/

 

نظر شما