شناسهٔ خبر: 50377778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر اجرایی آرامکو خبر داد؛

افزایش تولید نفت عربستان به ۱۳میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۵۰

شرکت نفت آرامکو عربستان از هدف خود برای به صفر رساندن آلاینده های ناشی از پالایش نفت و رساندن ظرفیت تولید به ۱۳ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۵۰ شد.

صاحب‌خبر -

بر گزارش بازار، شرکت آرامکو عربستان اعلام کرده تا سال ۲۰۵۰، تولید نفت این پالایشگاه دستکم به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

«امین ناصر» مدیر اجرایی پالایشگاه آرامکو ضمن اعلام و تایید این خبر هشدار داد که سرمایه گذاری در بخش زیر ساختی صنایع تولید نفت باید افزایش یابد تا با به روزرسانی تجهیزات تولید و پالایش نفت، آلایندگی های زیست محیطی به حداقل برسد.

این در حالیست که وزیر انرژی سعودی پیشتر از دستیابی به هدف به صفر رساندن آلاینده های نفتی تا سال ۲۰۶۰ خبر داده بود.

مدیر اجرایی آرامکو همچنین با ستایش نقش گاز در کاهش آلایندگی های کربنی، گفت که سرمایه گذاری بر روی گاز به این پالایشگاه کمک خواهد کرد تا میزان آلایندگی را به حداقل ممکن برساند.

او گفت که نیاز به یک انتقال منظم انرژی با تمرکز موازی بر منابع انرژی موجود و جدید وجود دارد، اما هشدار داد که آرامکو نمی تواند به تنهایی برای اطمینان از ظرفیت مازاد نفت خام کافی مورد نیاز اقتصادهای جهانی در زمان خروج از همه گیری ویروس کرونا فعالیت کند.

طی هفته های گذشته، قیمت نفت توانست رکورد تازه و بزرگی به نام خود ثبت کرده و بازار انرژی شاهد بالاترین قیمت نفت از سال ۲۰۱۷ به این سو بود که گفته می شود این افزایش قیمت نفت عمدتا حاصل کمبود منابع انرژی در آسیا، اروپا و آمریکا بوده است.

اکنون اما مدیر اجرایی آرامکو در پاسخ به نیاز بازارهای جهانی از ریاض برای افزایش تولید نفت خام خود می گوید که عربستان نهایتا بتواند ۳ الی ۴ میلیون بشکه در روز به ظرفیت تولید خود بیفزاید که آن هم موقتی بوده و آرامکو توان ادامه این روند تولید برای بلند مدت را ندارد.

پیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۵۰، آلایندگی حاصل از تولید انرژی از طریق صنعت هسته ای باید به صفر برسد و لذا هیچ سرمایه گذاری نباید بر روی منابع انرژی فسیلی سرمایه گذاری کند.

نظر شما