شناسهٔ خبر: 50377674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش

اهمیت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی!/آمادگی کامل پلیس برای بازگشایی مدارس و کنترل ترافیک پایتخت

با بازگشایی مجدد مدارس و در راستای کنترل حجم ترافیک شهری، موضوع افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ تهران در جایگاه یک کلانشهر در کشور، علاوه بر مزایا و امکانات مختلف و متعدی که برای ساکنان خود در بر دارد، چالش‌ها و معضلات بسیاری را هم به زندگی معمول آن‌ها اضافه کرده است.

گرانی و بالا بودن نرخ اجاره خانه، پر هزینه بودن دریافت خدمات رفاهی و آموزشی مختلف، هزینه‌های بالا و قابل توجه رفت و آمد با تاکسی، خودروی شخصی و حتی هزینه تردد با وسایل حمل و نقل عمومی و سایر هزینه‌های این چنینی همه و همه تنها بخشی از هزینه‌هایی هستند که یک شهروند پایتخت نشین برای زندگی در این کلانشهر مجبور به پرداخت آن‌ها است.

در کنار زندگی پر هزینه در شهر تهران، سالهای سال است که معضلات متعدد و گوناگونی گریبان اهالی ساکن در پایتخت را گرفته است و اغلب این ساکنان دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش و مجبور هستند که همواره با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

 

اهمیت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی!

ترافیک یکی از معضلات دیرینه و بزرگ تهران و اهالی این کلانشهر است و تدابیر و اقدامات مختلف مسئولان تا کنون نتوانسته به آن پایان بدهد و این گره در مواردی چون بازگشایی مدارس، ایام پایانی سال و مواقعی این چنینی بیشتر از سایر روزها کور و کورتر می‌شود.

افزایش تعداد ساکنان پایتخت و همچنین تعداد خودروهایی که هر روز به آن افزوده می‌شود و این دو دلیل از جمله دلایل این معضل در شهر تهران به شمار می‌روند.

توسعه و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو از جمله مواردی هستند که مسئولان حوزه مدیریت شهری باید با نگاهی ویژه به آن بنگرند و بدون تردید با توسعه این قبیل امکانات استفاده مردم از وسایل نقلیه حملذو نقل عمومی بیشتر خواهد شد.

 

بازسازی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در تهران!

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، معضل ترافیک پایتخت را معضلی جدی برشمرد و گفت: در راستای کنترل و کاهش این معضل و فراهم شدن شرایط مساعد و مناسب برای تردد شهروندان تهرانی با وسایل حمل و نقل عمومی، برنامه‌های خوبی را طرح ریزی کرده‌ایم.

تشکری هاشمی همچنین گفت: بازسازی اتوبوس‌های ویژه تردد درون شهری در پایتخت از وارد کردن اتوبوسهای نو و جایگزینی آن‌ها به صرفه‌تر است و تا پایان سال تعداد ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی و مجددا به چرخه حمل و نقل شهری تهران برمی‌گردانیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: در حال حاضر معضل فرسودگی حمل و نقل شهر تهران موجبات نارضایتی شهروندان وعدم تمایل آن‌ها از ظرفیت حمل و نقل عمومی را رقم زده و منجر به گسترش حجم ترافیک به ویژه در ساعات نزدیک شدن به ممنوعیتهای تردد شده است.

وی با اشاره به خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفرهای داخل شهر تهران از سازندگان داخلی و از رده خارج شدن بسیاری از اتوبوسهای فعلی خبر داد.

 

آمادگی کامل پلیس برای بازگشایی مدارس!

همچین سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص بازگشایی مدارس و افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات در پایتخت گفت: منتظر تصمیمات مسئولان هم در ستاد ملی کرونا و هم اعلام آموزش و پرورش هستیم.

سردار رحیمی از اعلام آمادگی کامل پلیس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در این باره تمهیدات لازم را اتخاذ و پیش بینی کرده ایم و پلیس راهنمایی و رانندگی ما برای مباحث آموزش رانندگان سرویس های مدارس کار خود را آغاز کرده و در حوزه تغییر المان ها امنیت و انضباط شهری، تمام پلیس ها به ویژه راهنمایی و رانندگی و سایر بخش ها اقدامات لازم را انجام دادند. 

وی گفت: در جلسه ای درون سازمانی که در همین رابطه برگزار شد تصمیمات خوبی اتخاذ شد و البته پلیس همچنان منتظر اعلام نظر قطعی در ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش است.

 

ضرورت وجود هماهنگی بین پلیس و شهرداری برای کنترل ترافیک!

بدون تردید با اتمام دورکاری کارمندان که طی روزهای اخیر رخ داده است و بازگشایی مدارس طی روزهای آینده با افزایش حجم ترافیک روبرو هستیم و ماندگاری ویروس کرونا در کشور هم همچنان بسیاری از افراد را از استفاده مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی منصرف می‌کند.

رهایی مردم پایتخت از ترافیکی که با بازگشایی مجدد مدارس در راه است، تا حدود زیادی به تدابیر نو و قابل اجرای مسئولان این حوزه یعنی شهرداری و نیروی انتظامی و همکاری و هماهنگی بین دستگاهی آن‌ها بستگی دارد.

 

نظر شما