شناسهٔ خبر: 50377633 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معرفی فیلم؛

«جزیره شاتر» یک تریلر روان‌شناختی درخشان از اسکورسیزی

«جزیره شاتر» فیلمی در ژانر نئو-نوآر و تریلر روان‌شناختی، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول سال ۲۰۱۰ ایالت متحده آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، فیلم‌نامه این فیلم توسط لایاتا کالوگریدیس بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لهان به رشته تحریر درآمده است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو همانند سه فیلم قبلی اسکورسیزی یعنی «دار و دسته‌های نیویورکی»، «هوانورد» و «رفتگان» در نقش اول حضور دارد.

این فیلم محصول کمپانی پارامونت و کلمبیا است و برخلاف سه فیلم قبلی این کارگردان چیره‌دست با بازیگر ثابتش دی‌کاپریو، که مضامین گوناگونی چون جنایی، مافیایی، تاریخی و بیوگرافی را تجربه کرده‌بودند این بار فیلم جدیدشان، جنبه‌ای هیجانی-دلهره‌آور و تاحدودی ترسناک دارد.

این فیلم فروش خوبی داشت وبا استقبال خوبی از سوی مردم و منتقدین مواجه شد. همچنین این فیلم جزء ۲۵۰فیلم برتر IMDB هست و در رتبه ۱۵۷ قرار دارد. تفاسیر متفاوتی از این فیلم از طرف فیلمبازان و منتقدان مطرح شد. هرچند این فیلم به طرز رمز آلودی مورد بحث قرار می‌گیرد.

قرار بود «جزیره شاتر» در سال 2009 اکران شود که اکران این اثر به سال 2010 موکول شود و به همین دلیل فیلم شانس خود را در مراسم اسکار ۲۰۰۹ از دست داد! در حالی که گمانه زنی‌های بسیاری می‌شد که این همکاری اسکورسیزی با دی‌کاپریو نیز، همچون سه کار قبلی شان، یکی از شانس‌های مسلم کاندیداتوری برای اسکار، در رشته‌های مختلف به خصوص «بهترین فیلم» / «کارگردانی» و «بازیگر نقش اول مرد» باشد.

خلاصه داستان:

سال ۱۹۵۴ تدی دنیلز، یک مارشال امریکایی، برای تحقیق در مورد ناپدید شدن یکی از بیماران بیمارستان روانی اشکلیف به جزیره شاتر می رود. تدی با تحقیقات زیرکانه و مهارتش، خیلی زود سر نخی از معما بدست می آورد...

بیشتر بخوانید:

نظر شما