شناسهٔ خبر: 50377600 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک کارشناس انرژی:

گرانی بنزین اجتناب ناپذیر است

یک کارشناس انرژی گفت: برای افزایش توان تولید بنزین راهی به جز افزایش نسبی قیمت آن وجود ندارد، اما برای محاسبه میزان این افزایش باید وضعیت جامعه کاملا بررسی شود.

صاحب‌خبر -

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به رغم تکانه‌هایی که افزایش قیمت بنزین پیش از این ایجاد کرده و آن را ناشی از عملکرد رئیس جمهور وقت دانستند که اعلام کرده بود تا صبح آن روز از گرانی بنزین خبر نداشته است؛ بنزین یکی از ارکان بودجه بوده و باید با آن هماهنگ شود.

در اروپا قیمت بنزین ۲۵ درصد افزایش یافته است

وی افزود: همانطور که در اروپا قیمت بنزین ۲۵ درصد افزایش یافته است، در ایران که میزان سفرها و سرانه مصرف بنزین چند برابر سایر کشورها است نیز باید قیمت بنزین افزایش یافته تا بتواند بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

گران شدن بنزین اجتناب ناپذیر است

این کارشناس انرژی گفت: با توجه به گذشت بیش از یکسال از آخرین افزایش قیمت بنزین، گران شدن مجدد آن امری اجتناب ناپذیر بوده و هر چه زودتر دولت باید قیمت بنزین را افزایش دهد.

میزان افزایش قیمت بنزین به شرایط دولت بستگی دارد

مرادی تاکید کرد: میزان افزایش قیمت بنزین به شرایط دولت بستگی دارد، لازم است تمهیداتی انجام شود که بیش از این به مردم فشار وارد نشود، اما با افزایش قیمت بنزین از قاچاق سوخت جلوگیری شده و دولت حتی می‌تواند با این درآمد سرمایه‌گذاری کند.

لزوم افزایش ظرفیت صادرات بنزین

وی تصریح کرد: اگر بتوان پالایشگاه دیگری همچون خلیج فارس تأسیس کرد، قادر خواهیم بود حجم بالایی بنزین صادر کرده و از محل آن چرخ اقتصاد کشور را گرداند.

این کارشناس انرژی گفت: بنابراین برای افزایش توان تولید بنزین راهی جز افزایش نسبی قیمت آن وجود ندارد، اما برای محاسبه میزان این افزایش باید وضعیت جامعه کاملاً بررسی شود.

نظر شما