شناسهٔ خبر: 50377169 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

مقایسه شورولت تاهو با GMC یوکان + فیلم

مرسدس شورولت تاهو و GMC یوکان از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاسی بلند‌های بزرگ طرفداران زیادی دارند و اصولا برای رانندگانی طراحی شده که به یک خودرو سنگین برای تردد در جاده های ناهموار دارند و بتوانند بدون دغدغه رانندگی کنند. دو مورد از مشهورترین مدل‌های کلاس شاسی بلند فول سایز، شورولت تاهو و GMC یوکان هستند که در این گزارش به بررسی آنها پرداخته ایم.

تاهو و یوکان رقیبان دیگری نیز دارند که از جمله آنها می توان به فورد Expedition اشاره کرد که پلتفرم خود را با از پیکاپ F-۱۵۰ به اشتراک گرفته است. یکی دیگر تویوتا سکویا است که تویوتا آن را بر اساس پایه‌های توندرا بنا کرده است و در نهایت، نیسان آرمادا، یکی دیگر از رقیبان سرسخت است. 

علیرغم این واقعیت که شورولت تاهو و GMC یوکان از نظر ساختاری تقریباً یکسان هستند، می توان گفت رقیبان سرسختی نیز هستند و به جرات می توان گفت که مواردی در هریک وجود دارد که باعث می شود از یکدیگر متمایز باشند. ادامه مطلب را بخوانید و به شما می گوییم کدام شاسی بلند بهتر است. 

تاهو: شورولت تاهو با سه پیشرانه متفاوت ارائه می شود. تریم‌های LS، LT، RST، Premier و Z۷۱ با موتور ۵.۳ لیتری V۸ عرضه می شوند که  ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت گشتاور دارد. پیشرانه High Country به صورت استاندارد با یک موتور توربو دیزل ۳.۰ لیتری با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور عرضه می‌شود و همراه با تریم‌های LS، LT، RST و Premier ارائه می شود. در نهایت، گزینه پیشرانه High Country یک ۶.۲ لیتر V۸ با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور است.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

هر موتور تاهو با گیربکس ۱۰ سرعته ارائه یم شود. تک‌دیفرانسیل (۲WD) استاندارد بوده و ۴WD در همه مدل‌ها به جز تریم Z۷۱ اختیاری است که به طور استاندارد ۴WD را دریافت می‌کند.

یوکان: در GMC یوکان، تریم SLE، SLT و AT۴ به طور استاندارد با ۵.۳ لیتر V۸ با قدرت اسب بخار و گشتاور مشابه در تاهو ارائه می شود که کاملا استاندارد است. یک نسخه یوکان دنالی وجود دارد که با یک موتور توربودیزل ۳.۰ لیتری ارائه می شود که می تواند  ۲۷۷ اسب بخار قدرت با ۴۶۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. یوکان دنالی نیز با موتور ۶.۲ لیتری V۸ ارائه می شود که می تواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور ایجاد کند و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در تمام تریم ها ارائه می شود.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

شورولت تاهو و GMC یوکان گزینه‌های پیشرانه یکسانی را ارائه می‌دهند، بنابراین در این دسته، این دو SUV سایز بزرگ شبیه هم هستند.

 اگر بخواهیم از فضای داخلی هر 2 خودرو صحبت کنیم باید گفت هر 2 آنها شبیه هم هستند، بدین معنا که آنچه در یوکان می بینیم را در شورولت خواهیم دید. همچنین تاهو و یوکان از نظر ظرفیت بار با یکدیگر مطابقت دارند، اما تاهو بهترین گزینه برای یدک کشی است، زیرا می‌تواند با ۶.۲ لیتر V۸ یا دیزل ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از یوکان حمل کند.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

یوکان در مقابل تاهو برخی موارد ایمنی بیشتری دارد، این خودرو دارای چراغ‌های مه شکن LED است که تاهو آنها را ندارد؛ یوکان همچنین دارای موارد استاندارد دیگری مانند نظارت بر نقاط کور، هشدار تغییر خط، کمک به حفظ خط و هشدار خروج از خط است که همه آن‌ها در تاهو جزو موارد اختیاری است.

 اگر ایمنی یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری در خرید خودرو باشد، می توان گفت که GMC یوکان کمک‌های راننده بیشتری نسبت به شورولت تاهو ارائه می‌دهد، بنابراین در این بخش برنده می‌شود.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

تاهو: ویژگی‌های استاندارد اصلی در تریم پایه شورلت LS شامل چرخ‌های ۱۸ اینچی، آینه‌های جانبی گرم شونده/قابل تنظیم قدرت، نمایشگر سرگرمی ۱۰.۲ اینچی، Apple CarPlay/Android Auto، ورودی بدون کلید، فرمان چرم دار و تلسکوپ دستی، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه ناحیه و برف پاک کن‌های باران سنج است.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

همچنین تاهو دارای  سیستم گرم شونده صندلی‌های جلو، آینه دید عقب، نورگیر خودکار، استریو با 9 بلندگو (به جای استاندارد 6 بلندگو)، صندلی‌های جلو قدرتمند با صندلی‌های دو طرفه و صندلی‌های چرمی اشاره کرد که این موارد در تریم LT وجود دارد. تاهو Z۷۱ دارای امکانات آفرودی است که با لاستیک‌های تمام زمین و سپر جلو متفاوت ارائه می شود که به این شاسی بلند اجاره می دهد از سربالایی به خوبی حرکت کند.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
 

یوکان: در GMC یوکان، مدل‌های پایه SLE مشابه تاهو LS مجهز شده اند، در حالی که یوکان SLT راحتی صندلی‌های جلو را با تهویه مطبوع اضافه می‌کند. گزینه AT۴ برای آفرود است که با لاستیک‌های تمام زمین و سپر جلو مخصوص تریم ارائه می شود.

شورولت تاهو در مقابل GMC یوکان: کدام یک از این شاسی بلندها بهتر هستند؟ + فیلم
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_14957779"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7936616/14957779?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما