شناسهٔ خبر: 50375822 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش سایت AFC به اولین پیروزی تیم ملی فوتبال امید ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به پیروزی پر گل تیم ملی امید ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی امید‌های آسیا واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت‌های مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تیم ملی امید کشورمان امروز (دوشنبه ۳ آبان) در اولین بازی به مصاف نپال رفت و توانست با نتیجه ۴ بر صفر این تیم را شکست دهد.مهدی لموچی، حسین نخودکار (۲ گل) و یاسین سلمانی گل‌های ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC با انتشار گزارشی درباره این بازی نوشت، جمهوری اسلامی ایران با پیروزی چهار بر صفر بر نپال، کار خود را در گروه B رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ ازبکستان  با پیروزی آغاز کرد.

هر چهار گل در نیمه دوم به ثمر رسید و مهدی لموچی، یاسین سلمانی و حسین نخودکار تعویضی گل‌های ایران را به ثمر رساندند و تیم مهدی مهدوی کیا هشداری زودهنگام را برای دیگر تیم ها ارسال کرد.

در مسابقه‌ای که یکی از قدرت‌های سنتی قاره در مقابل یک کشور نوظهور به نام نپال قرار گرفت، این تیم بال گوپال ماهارجان(سرمربی نپال) بود که خیلی زود درخشید و تیم ملی امید را در نیمه اول بدون گل آرام نگه داشت.اما مقاومت نپال کمتر از یک دقیقه بعد ازشروع نیمه دوم شکسته شد و لموچی موفقیتی را به دست آورد که در ۴۵ دقیقه ابتدایی تیمش آن را از دست داده بود.

نخودکار هافبک سایپا در دقیقه ۶۰ وارد میدان شد و این بازیکن ۱۹ ساله تاثیر زیادی بر بازی گذاشت و برتری ایران را در دقیقه ۷۷ دو برابر کرد و دو دقیقه بعد با گل دوم خود اختلاف را بیشتر کرد و سپس سلمانی بازیکن باشگاه سپاهان در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم آرپان کرکی دروازه بان نپالی را مغلوب کرد.

ایران که دارای بالاترین رنکینگ تیم‌های ملی فوتبال آسیا در رده بزرگسالان است، قصد دارد در مسابقات ازبکستان ۲۰۲۲ در سطح امید‌ها بیشتر از  دوره های قبل پیش برود. حضور در مرحله یک چهارم نهایی در سال ۲۰۱۶ بهترین نتیجه آن‌ها تا به امروز در این رقابت‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما