شناسهٔ خبر: 50375780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تازه وارد‌های لیگ برتر روی نوار باخت

آبی‌ها با «یامگا» روی ابر‌ها

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

دیشب در روز دوم هفته دوم لیگ برتر، استقلال دومین برد متوالی را جشن گرفت، هوادار و فجر شهید سپاسی تازه‌وارد‌های لیگ برتر دومین باخت شان را تجربه کردند و تراکتور هم باخت هفته اول را جبران کرد.
هفته دوم لیگ برتر دیروز با انجام سه بازی ادامه پیدا کرد. ذوب – استقلال حساس‌ترین بازی دیروز بود، رقابتی که از همان دقایق اول پر برخورد و فیزیکی از سوی دو تیم دنبال شد، به طوری که هنوز نیمه اول به نیمه نرسیده بود، یک بازیکن از هر دو تیم به دلیل مصدومیت تعویض شدند. در استقلال سیدحسین حسینی دروازه بان‌شان و از ذوب آهن سجاد جعفری با توجه به آسیبی که دیدند از بازی بیرون رفتند. اگر چه بازی در بیشتر نیمه اول پر اشتباه از سوی هر دو تیم دنبال شد، اما این استقلال بود که نسبت به ذوب نمایش بهتری داشت و توانست در هر دو نیمه با زدن یک گل، در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر ذوب را شکست دهد و دومین برد خود را در دومین بازی جشن بگیرد. اگر چه ذوبی‌ها در نیمه دوم با توجه به عقب کشیدن استقلال توپ و میدان را بیشتر در اختیار داشتند، اما حملات آن‌ها نتیجه‌ای نداشت و دروازه استقلال بسته ماند و اولین شکست ذوب در لیگ ثبت شد. برد دیشب آبی‌ها همچنین طلسم استقلال را در ورزشگاه فولاد شهر هم شکست، آخرین برد استقلال برابر ذوب به ۲۸ بهمن ۹۵ بر می‌گشت و از آن روز تا دیشب استقلال نتوانسته بود در فولاد شهر، ذوب را شکست دهد که سرانجام در بازی دیروز طلسم پنج ساله شکست.
البته ستاره دیشب آبی‌ها کوین یامگا، مهاجم خارجی جدیدشان بود که با زدن دو گل بیشترین نقش را در برد شاگردان فرهاد مجیدی داشت، یامگا ملیتی فرانسوی- کامرونی دارد که سابقه حضور در تیم‌های کیه‌وو، روبر سیه‌نا، آرتزو، کارپی و پسکارای ایتالیا و همچنین لابریسون فرانسه، دسپورتیوو آوس پرتغال و وایله دانمارک را دارد. او با دو شوت دیدنی توانست در همان نمایش اولش برای استقلال درخشان ظاهر شود تا آبی‌پوشان به داشتن یک مهاجم شش دانگ مانند دیاباته و تیام امیدوار شوند.
در دیگر بازی‌های دیروز هم هوادار ۲ بر صفر به پیکان باخت تا در دومین هفته لیگ دومین شکست را تجربه کند، فجر شهید سپاسی هم یک بر صفر به گل گهر سیرجان باخت تا شاگردان قلعه نویی دومین برد و شاگردان کلانتری دومین باخت شان را تجربه کنند. در دیگر بازی هم تراکتور ۳ بر صفر صنعنت نفت را برد تا شکست سنگین هفته اول را جبران کرده باشد.

نظر شما