شناسهٔ خبر: 50371932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدای نانوایان درآمد/قیمت نان کم است

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با اشاره به تجمع آرام امروز خبازان مقابل اتحادیه این صنف، گفت : بیش از یکسال است تقاضا داریم قیمت نان بیشتر شود، اما تاکنون با این درخواست موافقت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیزاده رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه گفت : درخواست افزایش قیمت نان بر اساس آنالیز هزینه‌ها را به استانداری داده ایم، اما رسیدگی به این درخواست مدام امروز و فردا می‌شود و هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.

او با بیان اینکه هزینه‌های پخت نان از مواد اولیه گرفته تا دستمزد کارگر و... حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته،گفت : درخواست افزایش قیمتی که ما ارائه کرده ایم ۳۲ درصد است که البته این رقم پیشنهادی مربوط به آنالیز قیمت‌ها در خرداد ماه است و از آن زمان تاکنون باز هم با افزایش بیشتر هزینه‌ها مواجه بوده ایم.

او افزود: اگر با همین افزایش ۳۲ درصدی قیمت نان هم موافقت شود، با توجه به افزایش هزینه‌هایی که از خرداد تاکنون داشته ایم دیگر به درد نانوایان نمی‌خورد.

علیزاده از فعالیت نزدیک به ۲۲۰۰ خبازی نوع یک و دو (یارانه‌ای و آزادپز) در کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: با این روند افزایش هزینه‌ها و ثابت ماندن قیمت نان دیگر خبازی‌ها توان ادامه کار ندارند و باید تعطیل شوند.

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه افزود: پارسال بعد از چهار سال حدود ۴۲ درصد قیمت نان در کرمانشاه بالا رفت و این اتفاق مربوط به تمام استان‌های کشور بود و فقط چهار استان افزایش قیمت نداشتند که در نهایت برای آن‌ها هم قیمت جدید اعلام شد .

انتهای پیام/د

نظر شما