شناسهٔ خبر: 50365875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

روسیه در نشست تهران درباره افغانستان شرکت می‌کند

نماینده دائم روسیه در امور افغانستان، مشارکت مسکو در نشست تهران درباره افغانستان را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «ضمیر کابلوف» نماینده دائم رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مشارکت مسکو در دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور در تهران را تأیید کرد.

کابلوف در این خصوص در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک بدون اشاره به مشارکت حضوری یا مجازی در نشست تهران گفت: «ما مشارکت می کنیم».

این دیپلمات روس در ادامه افزود که احتمال می‌رود که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در این نشست که قرار است روز چهارشنبه (پنجم آبان ماه) در تهران برگزار شود، سخنرانی کند.

تهران روز چهارشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور است.

خبرنگار فارس مطلع شد که در نشست روز چهارشنبه وزرای خارجه ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند. البته وزیر خارجه چین به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد.

در نخستین نشست وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داد. 

نظر شما