شناسهٔ خبر: 50362382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

مطالبات بحق مدال آوران مازندرانی در المپیک می بایست محقق شود

رکنا: احمد حسین زادگان استاندار مازندران در آیین تجلیل از مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی ۲۰۲۰ توکیو، افزود: نگاه مسئولان به ورزشکاران مازندران حمایتی است و دستگاه های اجرایی خدمت به آحاد جامعه به ویژه قهرمانان استان را وظیفه خود بدانند. ‎

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، استاندار مازندران تصریح کرد: اگر قرار است مشکلات ورزشکاران حل شود نباید شخص محوری حرکت کنیم و باید در چارچوب قانون برای حمایت از مدال آوران و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و قهرمانان جهان و آسیا اقدام کرد.

وی ادامه داد: در کنار حمایت از ورزشکاران مدال آور باید از خانواده های این عزیزان هم تجلیل شود چرا که این عزیزان با تربیت درست، قهرمان و مدال آور به جامعه تحویل دادند.

استاندار مازندران اضافه کرد: مازندرانی ها در ذات ورزشکار هستند و مدال آوران ممتاز این دیار با تلاش و سخت کوشی در کنار حمایت های خانواده هایشان و مربیان سازنده و هیات های ورزشی پا در رده های جهانی و المپیک گذاشتند و موفق شدند.

وی ادامه داد: تجلیل از ورزشکاران در استان باید در سال های آینده هم نهادینه شود و عزت و احترام به مدال آور تنها نباید به یک زمان خاص محدود شود بلکه باید در تمام طول سال و دهه های مختلف یاد و نامشان را گرامی بداریم.

حسین زادگان گفت: زیبنده یک ورزشکار پارالمپیکی نیست که فاقد شغل ثابت باشد و به طور حتم باید پیگیر اشتغال مدال آوران المپیک و پارالمپیک باشیم.

وی تصریح کرد: ورزشکاران مدال آور به طور حتم دغدغه مسکن را هم دارند و باید در چارچوب های قانون برای گره گشایی از مشکلات این عزیزان تلاش شود.

حسین زادگان افزود: ورزشکاران باید دیده شوند و نباید هیچ ورزشکاری دغدغه معیشت داشته باشند و این افتخارآفرینان، الگوهای مردم در اجتماع هستند.

در این آیین، حسن یزدانی، محمدهادی ساروی، امیرحسین زارع مدال آوران المپیکی و مرتضی مهرزاد، رمضان بیابانی، مجید لشگری، محمدرضا خیرالله زاده و رمضان صالحی مدال آواران پارالمپیکی ۲۰۲۰ توکیو ژاپن با حضور احمد حسین زادگان،استاندار مازندران در استانداری تجلیل شدند.

همچنین در این آیین از مربیان سازنده و تعدادی از هیات های ورزشی شهرستان ها تجلیل شد.

ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را نسبت به دوره‌های قبلی این مسابقات ثبت کردند و توانستند پنج مدال تیمی و انفرادی را به تاریخ ورزش مازندران اضافه کنند.

در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ که از چهارم شهریور آغاز شده بود در کاروان ۵۹ نفره ایران در این رقابت‌ها ورزشکاران ایران توانستند عملکردی درخشان ثبت کنند و با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز در جایگاه سیزدهم مسابقات قرار بگیرند.

از کاروان ۵۹ نفره پارالمپیکی ایران که با نام کاروان سردار دل‌ها در این رقابت‌ها حضور یافته بود، ۶ ورزشکار اهل مازندران بودند که دو نفر از آن‌ها در رشته‌های انفرادی و چهار نفر در رشته‌های گروهی حضور داشتند. از این ۶ ورزشکار نیز ۵ نفرشان پارالمپیک را با کسب مدال به پایان رساندند. چهار مدال طلا و یک نقره حاصل تلاش ورزشکاران مازندرانی در رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بود. مازندرانی‌ها با کسب ۳ طلا از والیبال، یک طلا در جودو و یک نقره در رشته تیراندازی با کمان سهم ورزش این استان در مدال‌آوری ایرانی‌ها را افزایش دادند.

رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان، وحید سعادتی در بسکتبال با ویلچر و محمدرضا خیرالله‌زاده در جودو نابینایان و کم‌بینایان و مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی و مجید لشکری در تیم ملی والیبال نشسته ورزشکاران مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو بودند.

مازندران در ادوار پارالمپیک

مازندران علاوه بر حضور پررنگ و برجسته ورزشکاران در رقابت‌های المپیک، در ادوار مختلف پارالمپیک نیز طی دو دهه اخیر مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کرد. ورزشکاران معلول این استان طی دو دهه اخیر در رشته‌های والیبال نشسته، وزنه‌برداری، فوتبال ۷ نفره، جودو و تیر و کمان حضوری اثرگذار برای کاروان پارالمپیکی ایران داشتند.

نگاهی به عملکرد مازندرانی‌ها در ادوار مختلف پارالمپیک نشان می‌دهد که تا کنون ۱۸ مدال شامل ۱۰ مدال طلا و ۸ مدال نقره پنج دوره اخیر این رقابت‌ها توسط ورزشکاران معلول مازندرانی وارد این استان شده است که از این تعداد ۳ مدال در رشته‌های انفرادی و ۱۵ مدال در رشته‌های گروهی به دست آمده است.

در رشته‌ والیبال نشسته رمضان صالحی با ۳ طلا و ۲ نقره، مجید لشکری با ۲ طلا و یک نقره، مرتضی مهرزاد با ۲ طلا و سعید ابراهیمی با یک طلا و ۲ نقره، پرافتخارترین چهره‌های مازندرانی ادوار مختلف پارالمپیک هستند. به عبارتی دیگر ۱۳ مدال پارالمپیکی مازندران توسط همین چهار والیبالیست به گنجینه افتخارات ورزشی مازندران افزوده شده است. محمد خراط و لطف‌الله جنگجو نیز در المپیک ریو۲۰۱۶ دو مدال نقره با تیم فوتبال هفت نفره ایران کسب کردند. مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپیک پکن ۲۰۰۸ توسط حمزه محمدی، مدال طلای محمدرضا خیرالله‌زاده در رشته جودو و مدال نقره رمضان بیابانی در رشته تیراندازی با کمان از پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ نیز مدال‌های انفرادی پارالمپیکی مازندران هستند.

همچنین کشتی‌گیران مازندرانی ایران در المپیک توکیو با کسب سه مدال از چهار مدال کسب شده کاروان کشتی کشورمان در این رقابت‌ها و سهم ۷۵ درصدی از مدال‌های کسب شده کشتی در المپیک به کار خود پایان دادند که از این سه مدال، دو مدال توسط کشتی‌گیران اهل آمل کسب شده است.

کاروان کشتی ایران در این رقابت‌ها چهار مدال کسب کرد و بیشترین سهم در مدال‌آوری کاروان ۶۳ نفره ایران را بر دوش کشید. امسال در کاروان المپیکی ایران ۱۰ ورزشکار مازندرانی حضور داشتند که نیمی از آن‌ها را کشتی‌گیران مازندرانی تشکیل می‌دادند.

کاروان ۱۱ نفره کشتی ایران در المپیک توکیو شامل پنج فرنگی‌کار و ۶آزادکار بود که در مجموع پنج نفر از این کاروان را کشتی‌گیران مازندرانی تشکیل می‌دادند. محمدهادی ساروی کشتی‌گیر آملی ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی و حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان، رضا اطری و امیرحسین زارع در تیم ملی کشتی آزاد پنج کشتی‌گیر مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها بودند که در نهایت موفق به کسب سه مدال شامل یک نقره و دو برنز و یک مقام چهارم المپیک شدند.

در این رقابت‌ها حسن یزدانی کشتی‌گیر شناخته شده و محبوب جویباری مانند همیشه رقابت‌های پیش از فینال را مقتدرانه و با اختلاف امتیاز بالا از سد رقبایی از ازبکستان، سوییس و روسیه عبور کرد و در فینال به دیوید تیلور امریکایی رسید. او تا ۱۷ ثانیه به پایان بازی فینال قهرمان المپیک بود، اما حریف قدرتمند امریکایی او در آخرین ثانیه‌ها موفق شد با یک زیرگیری نتیجه را به سود خود تمام کند و یزدانی از رسیدن به دومین طلای خود در المپیک و ثبت کردن نامش در تاریخ کشتی ایران به عنوان تنها دو طلایی المپیک باز ماند.

محمدهادی ساروی فرنگی‌کار ۹۷ کیلوگرم جوان آملی توانست با اجرای کشتی‌های خوب و حساب شده در نخستین تجربه المپیکی‌اش به مدال برنز برسد و از حالا برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس خود را به عنوان مدعی کسب مدال مطرح کند. ساروی با کسب این مدال برای سومین دوره پیاپی یک مدال از وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک را به نام ایران، مازندران و شهرستان آمل ثبت کرد. قاسم رضایی فرنگی‌کار آملی و عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی در همین وزن مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرده بود.

امیرحسین زارع دیگر کشتی‌گیر اهل آمل نیز در سنگین‌وزن آزاد توانست عملکردی موفق داشته باشد. او بعد از شکست رقبایی از اوکراین و کوزوو به نیمه‌نهایی المپیک توکیو رسید و در مسابقه پای فینال در حالی که وقت اول را از گنو پتریاشویلی گرجستانی دارنده سه مدال طلای جهان پیش بود، در وقت دوم شکست خورد. اما در دیدار رده‌بندی با شکست حریف چینی خود به مدال برنز رقابت‌های المپیک دست یافت.

با سه مدال کسب شده توسط یزدانی، ساروی و زارع در رقابت‌های المپیک توکیو، تعداد مجموع مدال‌های المپیکی کشتی مازندران به ۱۳ مدال رسید.

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! /  نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !

    واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! / نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما