شناسهٔ خبر: 50361269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس شورای مجمع جهانی اهل بیت (ع):

وحدت بهترین راه مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه است

آیت‌الله اختری با بیان اینکه وحدت بهترین راه مقابله با توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب هر ساله، برنامه‌های وحدت‌بخشی را با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌کند تا نغمه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را خاموش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آیت‌الله «محمدحسن اختری» رئیس شورای مجمع جهانی اهل بیت (ع) در گفت‌وگویی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام مبنی بر اینکه اقدام بعضی دولت‌های منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی گناه و خطایی بزرگ است و این دولت‌ها باید از این حرکت و راه ضد وحدت اسلامی برگردند، اظهار داشت: وحدت عامل نزدیکی و پیوستگی افراد جامعه به یکدیگر است و وحدت به افزایش قدرت مسلمانان در جامعه اسلامی کمک می‌کند.

وی افزود: امروز همه جوامع اروپایی، آفریقایی و آسیایی تلاش می‌کنند تا اتحاد‌یه‌هایی در بین خود ایجاد کرده و قدرت خود را افزایش دهند.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: در نگاهی دیگر می‌بینیم همه اصناف جامعه نیز برای اینکه از امکانات بهتری برخوردار شوند و قدرت پیدا کنند، دست به دست هم داده و وحدتی را شکل می‌دهند مانند اتحادیه اصناف، پوشاک، ورزشکاران.

رئیس شورای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: خداوند نیز برای جامعه اسلامی وحدت خواسته تا افراد با هم پیوند داشته باشند و لذا امت اسلامی را امت واحده خواسته است، وقتی به جامعه امروزی می‌نگریم واضح می‌بینیم، امپریالیسم جهانی تلاش می‌کند دیگر کشور‌ها را از هم جدا کرده و در مقابل هم قرار دهد تا با ضعیف کردن این کشور‌ها، بر آن‌ها مسلط شود.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان گفت: گروه‌های تروریستی تکفیری که در سال‌های اخیر جنایات بسیاری در منطقه غرب آسیا مرتکب شدند، ملعبه‌ای ساختگی برای ایحاد تفرقه در بین مسلمانان بود.

آیت‌الله اختری تصریح کرد: بیشتر از ۶ سال است که عربستان و امارات کشور‌های عرب مرتجع را با خود علیه مردم یمن شوراندند و این‌همه جنگ و خونریزی در این کشور ایجاد کردند تا جایی که مردم یمن هم اکنون در تأمین کوچکترین نیاز‌های زندگی خود درمانده‌اند نیز از دیگر اقدامات برای به‌هم ریختگی در جامعه مسلمانان است.

رئیس شورای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، یک دولت جعلی نیز در این منطقه ایجاد شد تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند، گفت: سال‌هاست رژیم کودک کش صهیونیستی خانه‌های مردم فلسطین را غصب کرده و آنان را از خانه‌هایشان آواره می‌کند و شهرک‌هایی یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی می‌سازد و همچنان به جنایات و خباثات خود زیر نظر سازمان‌های جهانی حقوق بشری ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهترین راه مقابله با این نقشه‌های شیطانی و توطئه‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ایحاد می‌کنند، وحدت است، گفت: ایران با دعوت عامه امام راحل از آغاز پیروزی انقلاب، تاکنون بنای ایجاد وحدت و نزدیک سازی مسلمانان را دارد و این دعوت همچنان ادامه دارد.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب هر ساله، برنامه‌های وحدت بخشی را با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌کند، افزود: ایران تلاش دارد با ایجاد وحدت بین مسلمانان نغمه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را خاموش کند.

رئیس شورای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه امروزه ایران با تلاش و مجاهدت‌های نیرو‌های نظامی و مدافع وطن دارای قدرت بالایی در برابر دشمنان است، تصریح کرد: جامعه اسلامی نیز روز به‌روز در حال تقویت است و جلوی توطئه‌های بدخواهان را می‌گیرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما