شناسهٔ خبر: 50361053 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش تولید ۵۰۰ هزار خودروی رنو با بحران جهانی تراشه

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که به علت بحران جهانی تراشه تولید خود را در سال جاری میلادی به میزان ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش خواهد داد که بیش از دو برابر پیش بینی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که به علت بحران جهانی تراشه تولید خود را در سال جاری میلادی به میزان 500 هزار دستگاه کاهش خواهد داد که بیش از دو برابر پیش بینی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

این خودروساز فرانسوی اوایل ماه سپتامبر پیش بینی کرده بود که کاهش تولید این شرکت به حدود 220 هزار دستگاه خواهد رسید.

به گفته کلوتلاید دلبوس، مدیر مالی رنو، احتمالاً با پایان محدودیت های کرونایی در مالزی، که مرکز تولید جهانی تراشه محسوب می‌شود، این بحران تا آخر سال 2021 کمی فروکش خواهد کرد، اما این کمبود تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت.

این خودروساز اعلام کرد که دفتر سفارشاتش تا پایان ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسیده است و معادل 2.8 ماه فروش داشته است.

دلبوس همچنین با اشاره به تاخیر در تولیدات این شرکت گفت زمان انتظار برای تحویل خودروی داچیا ساندرو، یک مدل شهری محبوب و ارزان، اکنون شش ماه است.

بر اساس اعلام رنو، درآمد سه ماهه سوم این شرکت 13.4 درصد کاهش یافته و به 8.98 میلیارد یورو (10.4 میلیارد دلار) از 10.37 میلیارد سال قبل رسیده است که با افزایش قیمت خودروها تا حدود 22.3 درصد کاهش فروش جهانی جبران شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما