شناسهٔ خبر: 50360142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی:  در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • مراکز خرید و پاساژها را ایمن‌سازی کنید

منطقه ۱۷ بازارهای متعددی از جمله پوشاک، مبل، سرامیک و بازار آلومینیوم دارد که همه روزه افراد زیادی از مناطق و شهرهای مختلف برای خرید به آنجا مراجعه می‌کنند. ساکنان منطقه هم جزو همین افراد هستند و برای انتخاب و خرید وسایل مورد نیازشان مجبورند وارد ساختمان‌ها و پاساژهایی شوند که سال‌ها از ساخت آنها می‌گذرد. تأسیسات برقی بسیاری از این مراکز تجاری فرسوده و ناایمن و متأسفانه راه پله برخی از آنها مملو از وسایل است. اگر حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی در این ساختمان‌ها رخ دهد، امکان نجات افراد گرفتار وجود ندارد و تلفات و خسارت‌های زیادی به بار خواهد آمد. از مسئولان می‌خواهیم اقدامی برای افزایش ایمنی پاساژها بکنند و اخطار به هیأت‌مدیره آنها بدهند تا فکری به حال این وضعیت کنند.
الهام منتظری/ ساکن محله یافت‌آباد

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان معصومه غلامعلی/ رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه۱۷
  • بررسی ۹۱ واحد تجاری پرخطر

 با هدف ارتقای ایمنی ساختمان‌های اداری و تجاری و مراکز بهداشتی و درمانی منطقه ۱۷، رفع نواقص ایمنی آنها شروع شده است. این اقدام با هدف مقابله با حوادث احتمالی، حفظ شرایط ایمنی و پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار انجام شده و کارشناسان ضمن بازدید و بررسی این مراکز، نسبت به ابلاغ و اخذ تأییدیه آتش‌نشانی به مالکان اقدام کردند. این کار پس از ابلاغ سازمان بازرسی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های کمیته ایمنی اماکن و ساختمان‌های ناایمن انجام و ۹۱مرکز و ساختمان ناایمن و پرخطر از سوی سازمان آتش‌نشانی و نیروهای اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ شناسایی شد.
 

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • نهرسازی خیابان گودرزی تکمیل شود

چند ماهی است فعالیت‌های شهری مناسبی در محله‌های منطقه ۱۷ درحال انجام است که ضمن زیباسازی محله‌ها و معابر، باعث حل مشکلات زیست‌محیطی شده است. به‌عنوان مثال، نهرهای قدیمی در حال جمع‌آوری هستند که این کار مزایای زیادی دارد. از یک طرف سبب باز شدن معبر و تردد آسان خودروها در کوچه‌ها می‌شود و از سوی دیگر، جانوران موذی مثل موش محلی برای زندگی در نهرها نخواهند داشت. با اینکه این فعالیت در خیلی از خیابان‌ها انجام شده، اما در خیابان گودرزی به پایان نرسیده است. این خیابان پر تردد است و خانواده‌های زیادی در آن و کوچه‌های منتهی به آن زندگی می‌کنند. از مسئولان می‌خواهیم به نهر این خیابان هم توجه و آن را جمع‌آوری کنند.
مختار سلیقه‌ای/ ساکن خیابان گودرزی

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان محمدرضا افخم/ معاون خدمات شهری شهردار منطقه۱۷
  •  بهسازی نهرها ادامه دارد

مشکلات زیست‌محیطی با فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری در منطقه۱۷ و همچنین تبدیل نهرهای قدیمی به کانیو کاهش پیدا می‌کند. در این زمینه طی ۵ماه اخیر کانیوبندی به طول ۴ هزار و ۷۲۳ متر انجام و در ۱۰ روز گذشته در نواحی یک و ۳ به‌ترتیب ۱۳۵ و صدمتر کانیو اجرا شده است. این اقدام ضمن جلوگیری از آبگرفتگی معابر در زمان بارش‌ها، سبب پیشگیری از تجمع حشرات و جانوران موذی، کاهش هزینه‌های لایروبی، زیباسازی بصری شهری و حفظ بهداشت محیط‌زیست می‌شود. این فعالیت در خیابان‌های آقانوری، قدرت ‌پاکی، گودرزی و کنارگذر پل قلعه ‌مرغی ادامه دارد.
 

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • مدارس فراموش نشود

نزدیک به ۲ سال است که مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است و بچه‌ها به مدارس نمی‌روند. چندوقت پیش وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که احتمال بازگشایی مدارس در آبان وجود دارد. اگرچه هنوز این خبر قطعی نشده، اما از مسئولان شهرداری می‌خواهیم همانند سال‌های گذشته اقداماتی برای رسیدگی به وضعیت مدارس به‌خصوص اطراف مراکزی که در خیابان‌های پرتردد قرار دارند، انجام دهند تا دانش‌آموزان با خیال راحت از عرض خیابان‌ها عبور کنند. دختر من در دبستان دخترانه ایثار درس می‌خواند که در خیابان امامزاده حسن(ع) قرار دارد. این خیابان عرض زیادی دارد و تردد خودروها هم در آن زیاد است. لازم است دانش‌آموزان ابتدایی این مدرسه‌ تردد آسانی و ایمنی داشته باشند.
کبری خانمحمدی/  ساکن خیابان عبید زاکانی

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان سعید سراج/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۷
  • مناسب‌سازی اطراف همه مدارس در دستور کار

اقدامات لازم برای‌ تردد ایمن دانش‌آموزان در اطراف همه مدارس منطقه۱۷ در حال انجام است و در ادامه اجرای طرح استقبال از مهر، نشست تخصصی با حضور کارشناسان شهرداری و مسئولان پلیس راهور منطقه و تهران بزرگ برگزار شد. در این طرح که در حال انجام است فعالیت‌هایی از قبیل خط‌کشی بلوک عابرپیاده و نوشتار مقابل مدارس، نصب تابلو و نرده، ایمن‌سازی و برخی از طرح‌ها مثل پلیس مدرسه، استفاده از حیاط مدارس به‌عنوان پارکینگ و... در دست اقدام است. طی شب‌های گذشته، مقابل ۱۵ مرکز آموزشی و مدرسه خط‌کشی شد و این طرح ادامه دارد.
 

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • فضای سبز بلوارها آبیاری شود

اگر به فضای سبزی که در وسط بزرگراه شهید چراغی (جوانه) قرار گرفته توجه کنید، لابه‌لای شمشادها و درختان معتادان زیادی می‌بینید که مشغول استعمال موادمخدر یا استراحت هستند. گذشته از این، چندی است که درختان و شمشادها آبیاری نمی‌شوند و نیروهای شهرداری را مشغول آبیاری آنها نمی‌بینیم. شاید همین موضوع باعث شده تا معتادها این بخش از بزرگراه را به پاتوق خود تبدیل کنند. اگر آبیاری درختان به‌صورت مرتب انجام شود، ضمن سرسبز ماندن فضای سبز این بزرگراه، شاهد تجمع معتادان در این محدوده نخواهیم بود. این بزرگراه در ورودی منطقه قرار دارد و مسافران و خودروهای عبوری نباید مناظر زشتی ببینند که شایسته این منطقه و ساکنانش نیست.
مرتضی کهن، ساکن محله زمزم


 

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان علیرضا فرخی/ رئیس فضای سبز منطقه ۱۷
  • آبیاری مکانیزه شده است

در گذشته فضای سبز نوار میانی بلوارها و بزرگراه‌های منطقه به شکل سنتی و با استفاده از خودروهای تانکردار آبیاری می‌شد. این اقدام ضمن افزایش هزینه‌ها، منجر به هدررفت آب و گاهی اوقات گره‌های ترافیکی در بزرگراه‌ها می‌شد. برای حل این مشکلات، شبکه آبرسانی در این بخش‌ها انجام و منجر به حذف آبیاری تانکری شده است. تاکنون ۵کیلومتر و ۷۵۰متر طول شبکه آبرسانی در فضاهای سبز منطقه انجام شده که می‌توان به آبرسانی فضای سبز میانی بزرگراه‌های شهید چراغی و شهید نواب، خیابان زمزم، حاشیه پل امامی محرم و حریم خط آهن تهران‌ـ اهواز اشاره کرد.
 

نظر شما