شناسهٔ خبر: 50360130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

انتقاد از پرداخت ناعادلانه حقوق و پرداخت یارانه به ثروتمندان

خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر پرداخت حقوق و دستمزد در کشور مطابق با استانداردهای جهانی عادلانه شود دیگر مردم نیازی به یارانه نخواهند داشت.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فریدون عباسی دوانی با اشاره به ضرورت اصلاح روند پرداخت یارانه در کشور،بیان کرد: پرداخت یارانه به افرادی که نیاز ندارند از هرنوع اشتباه است. این موضوع در مورد یارانه بنزین، گاز، برق و سایر موارد در جامعه صدق می کند. ما ابتدا باید به این سمت حرکت کنیم که حقوق و دستمزد در کشور عادلانه شود. یعنی یک استاندارد جهانی را در نظر گرفته و بسنجیم که حقوق واقعی هر شغلی چقدر است‌.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر ما این کار را انجام دهیم قاعدتا نیاز نیست ما به کسی یارانه پرداخت کنیم و مانند سایر نقاط دنیا افرادی که بیشتر توانایی مالی دارند، مالیات بیشتری پرداخت می کنند و افراد کم برخوردار نیز مالیات نمی پردازند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ولی چون ما بحث های پولی خود را اصلاح نمی کنیم و در جهت حفظ ارزش پولی ملی گامی برنمی داریم، مرتبط جامعه دچار تلاطم می شود. افرادی که حقوق دریافت می کنند و افرادی که وابسته به بخش خصوصی بوده و مشاغل عادی را انجام می دهند، حقوق و دستمزد آنان متعاقب با تورم حاکم برجامعه تغییر نمی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد ما به اشتباه راجب به یارانه هایی که به حامل های انرژی داده می شود، صحبت می کنیم. در حالی که اگر ما به مسئله درست بپردازیم و از ریشه آن را درست کنیم دیگر نیازی به پرداخت یارانه نداریم. دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی نیز کار خود را به درستی در شناسایی افرادی که توانایی انجام کار نداشته و نیازمند کمک هستند، انجام دهند افراد کم بضاعت شناسایی شده و تحت حمایت قرار می گیرند.

وی افزود: زمانی که اعضای جامعه دستمزد مناسب دریافت کنند چه نیازی به پرداخت یارانه است. مردم آنگاه می توانند با دستمزد خود هزینه حامل های انرژی را بپردازند.

نظر شما