شناسهٔ خبر: 50359956 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خودکار آنتی باکتریال نانویی ساخت ایران عرضه شد

یک شرکت دانش بنیان خودکار با بدنه آنتی باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است که با توجه به تماس دائمی خودکار با دست، وجود خاصیت آنتی‌باکتریال می‌تواند مانع از گسترش عوامل بیماری‌زا در مصرف‌کنندگان شود.

صاحب‌خبر -

این شرکت دانش بنیان نوشت‌افزار نانویی و سلامت محور با قابلیت تأثیرگذاری روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و بسیاری دیگر از عوامل بیماری‌زا تولید می کند که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش سرعت گسترش بیماری، سرایت انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها داشته باشد.

به کارگیری فناوری‌نانو در تولید نوشت افزار برای استفاده در محیط‌های اداری، مصارف دانش آموزی و کودکان و همچنین برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند به عنوان کالایی سلامت محور در ارتقای سطح بهداشت فردی و عمومی ایفای نقش کند.

این محصول علاوه بر عرضه در سطح ملی، مورد استقبال دست اندرکاران صنعت نوشت افزار در سطح بین المللی قرار گرفته است و تلاش بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تولید این محصولات پس از ثبت این اختراع و تولید انواع خودکار، پاک‌کن و برخی اقلام دیگر نوشت افزار آنتی باکتریال، مؤید اهمیت این نوآوری دانش بنیان، نانو فناور و سلامت محور است.

این محصول ایرانی توسط مهرداد عالی پور هریسی، مخترع نوشت افزار آنتی باکتریال و مدیر عامل شرکت این شرکت دانش بنیان تولید است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی اعلام کرد این محصول به عنوان برند برتر در حوزه صنایع خلاق در بخش سلامت انتخاب شد. قرار است این محقق در این رویداد که از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود، مورد تقدیر قرار گیرد.

این مخترع ایرانی سال ۲۰۱۸ در کنگره توسعه کارآفرینی جهان اسلام (MWEDA) در مالزی موفق به اخذ جایزه برترین نوآوران ( Excellent Innovators Awards) و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ تندیس سیمین سومین جشنواره صنعت سلامت محور کشور شده بود./ایرنا


 

نظر شما