شناسهٔ خبر: 50359659 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشارکت بیش از ۳۲ هزار دانش آموز همدانی برای نجات آب

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره متوسطه استان با مشارکت در طرح «داناب» برای نجات آب تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نعمت الله بحیرایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده است و از نیمه دوم آبان در تعدادی از مدارس روستایی استان همدان اجرایی می‌شود.

او افزود: در این طرح ۱۱ شهرستان و منطقه آموزشی با ۵۸ درصد ظرفیت استان، شامل ۳۱۴ مدرسه با ۵۵ درصد ظرفیت مدارس و مشارکت ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره متوسطه با ۴۴ درصد ظرفیت دانش آموزی پوشش داده می‌شود.

بحیرایی ادامه داد: اسدآباد با ۴۰ مدرسه، فامنین ۲۲ مدرسه، قهاوند ۱۳ مدرسه، رزن ۱۸ مدرسه، بهار ۲۹ مدرسه، کبودراهنگ ۵۸ مدرسه، ملایر ۶۱ مدرسه، جوکار ۲۱ مدرسه، گل تپه ۵ مدرسه و لالجین ۲۱ مدرسه مشمول این طرح هستند.

این مسئول اضافه کرد: طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با تأکید بر کاهش برداشت روز افزون از منابع آب زیرزمینی به ویژه در بخش کشاورزی و در همه مدارس دوره متوسطه اول اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: آشنایی با چالش‌هایی از جمله آلودگی منابع آب، حفاری چاه‌های نیمه عمیق و عمیق غیرمجاز، مفهوم آب مجازی، چرخه آب در طبیعت، روش‌های آبیاری، اضافه برداشت از منابع آب و کشت گیاهان سازگار با اقلیم موضوعات مهم این طرح را تشکیل می‌دهند.

بحیرایی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مصرف درست آب، از ایجاد انجمن طرح داناب و صدور کارت برای اعضای ناجیان آب خبر داد و افزود: هدف از ایجاد این انجمن آشنایی بهتر با فرهنگ مصرف درست آب و تشویق دانش آموزان برای اجرای هرچه بهتر طرح داناب است.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

نظر شما