شناسهٔ خبر: 50359650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به همت اداره کتابخانه های عمومی کاشمر؛

آیین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی برگزار شد

آیین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر و با حضور گسترده اهالی علم و فرهنگ شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین بزرگداشت علامه حسن زاده آملی به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشمر و با حضور گسترده اهالی علم و فرهنگ شهرستان در کتابخانه عمومی شهید مدرس برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین یاسر طاهری، مدرس حوزه علمیه کاشمر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی، گفت: درسی که ما از علمایی همچون علامه حسن زاده آملی می گیریم این است که تلاش کنیم در مسیر مستقیم هدایت قرار بگیریم؛ چراکه خداوند از هر کسی به اندازه وسع خودش تکلیف می خواهد.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی به ما آموخت که زندگی همان بندگی و بندگی همان زندگی است و سیر و سلوک عرفانی چیزی جدای از زندگی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین یاسر طاهری گفت: علامه حسن زاده آملی در جریان انقلابی گری، سر و صدای زیادی نداشتند و نشان دادند در این جریان لازم نیست همه در صف اول باشند بلکه عده ای باید در پشت صحنه برای خط مقدم نیروسازی کنند؛ چراکه اگر همه در صف اول باشند ما دیگر اتاق فکر نخواهیم داشت و نقش علامه حسن زاده آملی در جریان انقلاب اسلامی همین نیروسازی بود.

در ادامه سعید تاج محمدی از شعرای برجسته کشور نیز در سخنانی ضمن تشریح ویژگی های ادبی و عرفانی کتاب «الهی نامه» مرحوم علامه حسن زاده آملی به خوانش بخش هایی از این کتاب پرداخت.

تاج محمدی در این زمینه گفت: تألیف کتاب های مناجات و الهی نامه از قدیم مورد توجه شعرا، ادبا و علما بوده است اما ویژگی خاصی که کتاب الهی نامه مرحوم حسن زاده آملی دارد این است که علاوه بر زیبایی وجذابیت لفظ، دارای محتوای غنی و مبتنی بر معارف برجسته دینی و قرآنی است.

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد علامه حسن زاده آملی، بزرگداشت بزرگان علم و ادب و فرهنگ را از وظایف ذاتی کتابخانه های عمومی دانست.

وی افزود: کتابخانه های عمومی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه ای، مانند یک پایگاه فرهنگی با برگزاری محافل و برنامه های مختلف نسبت به ارتقای سطح علم و فرهنگ جامعه تلاش می کنند.

نظر شما