شناسهٔ خبر: 50359405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عملیات فریب رژیم صهیونیستی؛ هوشیاری ایران و سکوت مجامع بین‌المللی

همزمان با آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری مذاکرات برجام، رژیم صهونیستی گستاخانه پروژه نظام‌مند "ایران هراسی" را گسترش داده که گرچه تهران با آگاهی وهوشیاری، تحرکات این رژیم را رصد و نسبت به هرگونه اقدام احتمالی هشدار داده اما مجامع بین‌المللی در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از زمانی که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ماه گذشته در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اتهامات و ادعاهای بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد، سردمداران این رژیم گستاخانه ادعاهای واهی خود علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را تکرار می کنند.

بنت در مجمع عمومی  سازمان ملل با طرح اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد تهران می‌خواهد تحت چتر هسته ای، حاکم تمام منطقه شود. نخست وزیر رژیم صهونیستی با مظلوم نمایی و بازی در نقش قربانی، رژیم خود را در محاصره حزب‌الله، حماس و نیروهای مقاومت خواند که به ادعای وی هر سه مورد حمایت ایران و هدفشان نابودی این رژیم است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نیز گفت: برنامه هسته ای ایران به یک نقطه حساس و حیاتی رسیده و صبر ما نیز به یک نقطه حیاتی رسیده است. او ادعا کرد که برنامه ساخت سلاح هسته ای ایران به نقطه غیر قابل برگشتی رسیده و تمامی خطوط قرمز را رد کرده است.

پس از نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دیگر مقامات این رژیم نیز همین اتهام افکنی و لفاظی ها را در قالب پروژه ایران هراسی با ادبیات دیگری در حال تکرار هستند.

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی علیه ایران اتهامات بی اساس را مطرح و سعی می کند ایران هراسی را گسترش دهد؛ اما هرگاه که بحث جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغال و فلسطینیان در سازمان ملل مطرح شده یا به مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی نزدیک می شویم، تحرکات در راستای نقشه شوم افزایش می یابد؛ و همچنانکه مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید طی ماه های گذشته ، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده ای رسیده است.

در سالهای گذشته نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به دروغ گویی علیه ایران مشهور بود، مدعی شده بود  ایران به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است.

رژیم اسرائیل به لفاظی های خود علیه ایران بسنده نکرده و در مقابل چشمان باز حامی بزرگ خود یعنی آمریکا و جهانیان، دست به خرابکاری و ترور در ایران و منطقه نیز زده است که خرابکاری در تاسیسات اتمی ایران همچون نطنز و ترور دانشمندان هسته ای ایران که صرفا با سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی مواجه شده است از جمله جنایات این رژیم جعلی است.

«آویو کوخاوی»رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در اظهاراتی تحریک آمیز مدعی شده که این رژیم باز هم ایران و از جمله برنامه هسته‌ای آن را هدف قرار می‌دهد و افزود: عملیات برای نابودی توانایی‌های ایران ادامه خواهد یافت و گسترده‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد.

رسانه‌های اسرائیلی به تازگی گزارش داده اند این رژیم اختصاص بودجه‌ای ۱.۵ میلیارد دلاری جهت تجهیز و آماده‌سازی ارتش این رژیم برای "حمله‌ای بالقوه به برنامه هسته‌ای ایران" را تایید کرده است.این بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری شامل مبلغی بیش ۹۳۰.۰۰۰ دلار از بودجه جاری و ۶۲۰.۰۰۰ دلار از بودجه آتی این رژیم بوده که قرار است در نوامبر تصویب شود.

اتهام زنی این رژیم به ایران در حالی تکرار می شود که این رژیم دستکم ۲۰۰ بمب اتمی در اختیار دارد و تاکنون اجازه بازرسی از مراکز اتمی خود را به بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی نداده است.

رژیم اسرائیل با در اختیار داشتن پیچیده‌ترین نوع سلاحهای متعارف و انواع سلاحهای کشتار جمعی همچنان صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن را تهدید می کند و با نادیده گرفتن درخواست های جدی و مستمر بین المللی، همچنان از پیوستن به معاهدات بین المللی ممنوع کننده سلاحهای کشتار جمعی سرپیچی می کند و کماکان بطور جدی مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه که در سال ۱۹۷۴ توسط ایران پیشنهاد شده است، می شود.

با این وجود، این رژیم با گستاخی تمام در صدد است توانمندی های تسلیحاتی متعارف ایران و یا برنامه هسته ای منحصراً صلح آمیز آن، که تحت قوی ترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد را به عنوان  چالشی برای ثبات منطقه ای جلوه دهد.

البته این چیزی جز اقدامی ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقه ای ناشی از این رژیم و بویژه زرادخانه سلاحهای هسته ای و تأسیسات و فعالیتهای هسته ای پنهانی و خارج از نظارت بین المللی آن نیست چرا که ایران یکی از امضا کنندگان معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای (ان.پی.تی) بوده و برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران نیز تحت نظارت گسترده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

اظهارات جدید رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به واشنگتن سفر کرده بود، بهترین پاسخ به لفاظی های این رژیم است که می گوید هیچ مدرک و اطلاعاتی درباره پنهانکاری ایران در غنی سازی اورانیوم وجود ندارد.

وی در مصاحبه با مرکز استیمسون در پاسخ به این سوال که آیا اطمینان دارد که ایران به صورت مخفیانه اورانیوم غنی‌سازی نمی‌کند، گفته است: هیچ اطلاعاتی ندارم که آنها این کار را انجام می دهند، بدون نشانه ای که آنها این کار را انجام می دهند، من مطمئن هستم که به همه مکان هایی که آنها در حال غنی سازی هستند، نظارت داریم.

رد ادعاهای صهیونیستی به روایت مقامات سابقش

ادعاهای سردمداران جدید رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود  که «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سال‌های ۲۰۰۹- ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای نوشته است که این رژیم قدرت نظامی که بتواند توان هسته‌ای ایران را برای همیشه از بین ببرد ندارد.

اولمرت در روزنامه «هاآرتص» نوشته است که سیاست «بنیامین نتانیاهو» در قبال ایران و تکرار این ادعا که ایران در آستانه دستیابی به سلاح اتمی است، درست نبود، چرا که غنی‌سازی وسیع و سریع اورانیوم لزوما موجب نمی‌شود که ایران به بمب اتم دست یابد.

وی در پاسخ به سؤال خود مبنی بر اینکه پس در قبال توان هسته‌ای ایران چاره چیست و چه باید کرد، گفته است : «سخنان تحریک‌آمیز باعث نمی‌شود که توان نظامی واقعی برای از بین بردن توان هسته‌ای ایران را به طور کامل به دست آورید، آن‌گونه که در عراق و سوریه انجام دادیم و زمانی که تلاش می‌کنیم تا آماده مواجهه فراگیر نظامی شویم، ممکن نیست که چگونگی پایان آن را ارزیابی کنیم.»

سه مقام سابق و فعلی امنیتی رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرده‌اند که ایران به دنبال ساخت بمب اتمی نیست و حتی رئیس سابق سازمان جاسوسی این رژیم  (موساد)، خروج آمریکا از برجام را اشتباهی بزرگ دانست.

«افرایم هالیوی» رئیس سابق موساد در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «هآرتص»، گفته است: سیاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق برای فشار به «دونالد ترامپ» جهت خروج از توافق هسته‌ای اشتباه بود.

وی که در دوران نخست وزیر نتانیاهو رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را برعهده داشت، می گوید: من همیشه معتقد بوده‌ام که تحت فشار قراردادن دونالد ترامپ [از سوی رژیم صهیونیستی] برای خروج از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود.

رئیس سابق موساد با بیان اینکه همواره معتقدم که این یک اشتباه بزرگ بود، گفته است: اسرائیل می‌گوید، ایران هرگز (همانگونه که الآن می‌گوید) به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک نبوده است و این نشان دهنده آن است که کل سیاست کابینه قبلی [رژیم صهیونیستی] یک شکست بزرگ و تاسف‌آور بود و ممکن است یک شکست تاریخی باشد.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این گفت وگو  اذعان کرده است که تلاش «نتانیاهو» علیه ایران و برنامه‌هایش در جهت ایران هراسی با شکست مواجه شد و یک اشتباه بزرگ بود.
دیگر رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز برخلاف مواضع مقام‌های ارشد این رژیم که بارها مدعی نزدیک بودن ایران به ساخت بمب هسته‌ای شده‌اند روز گذشته (سه شنبه) در گفت وگو با روزنامه «جروزالم پُست»، گفت: ایران با ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد.

«یوسی کوهن» تصریح کرده است که ایران همچنان از دست‌یابی به بمب هسته‌ای فاصله دارد.

پیشتر، رئیس اطلاعات نظامی این رژیم در دهم مهر امسال برخلاف مواضع مقام‌های دیگر این رژیم تاکید کرده بود که ایران به سمت ساخت بمب اتمی حرکت نمی‌کند.

«تامر هایمن» رئیس اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در این باره گفته بود که بر اساس اطلاعات ما، آن‌ها (جمهوری اسلامی ایران) در حال حاضر به دنبال یک بمب [هسته ای ] نیستند، ممکن است در آینده‌ای دور باشند.

رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی افزود: ایران نمی‌تواند در کوتاه مدت به سلاح هسته‌ای دست یابد.
 

هوشیاری ایران و جولان اسرائیل در باتلاق

با وجود این تحرکات خصمانه، جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشیاری خود را حفظ کرده و در محافل بین المللی نقشه های پلید این رژیم را افشا ساخته است.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به فرافکنی ها و لفاظی های نخست وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران پر از دروغ بود.

ارشدترین دیپلمات ایران در سازمان ملل متحد  درباره اتهام افکنی های نخست وزیر رژیم اسرائیل می گوید: ایران هراسی در  سازمان ملل به اوج خود رسید. سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران  پر از دروغ بود. این رژیم در حالی که صدها کلاهک هسته ای دارد نمی تواند در مورد برنامه صلح آمیز ما بحث کند.

تخت روانچی می گوید سکوت او در قبال فلسطین نشانگر عزم  آنها برای سلب حقوق فلسطینی ها است.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک 22 مهرماه نیز در نامه ای خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای انجام اقدامات تروریستی اسراییل در ایران به تازگی گفته است: رژیم صهیونیستی به جای اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای شرارت علیه ایران به فکر تامین ده‌ها هزار میلیارد دلار بودجه برای بازسازی خسارت‌های ناشی از پاسخ کوبنده ایران باشد.

ماجراجویی و قربانی جلوه دادن برای سرپوش بر هفت دهه جنایت

همچنانکه دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل بارها گفته اند، فریب همواره بخشی از دستورکار رژیم اسرائیل با هدف سرپوش گذاشتن بر تمام سیاست های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده و رفتارهای جنایتکارانه در منطقه طی هفت دهه گذشته بوده است.

دیپلمات های ایران می گویند رژیم اسرائیل بجای ارائه  اطلاعات نادرست و طرح اتهامات بی پایه و اساس، باید اعتراف کند که به عنوان تنها قدرت اشغالگر در منطقه، که بیش از ۱۵ جنگ به راه انداخته و بلااستثناء به همه همسایگانش بلکه حتی کشورهای فراتر از منطقه حمله کرده است، هنوز هم به اشغال برخی سرزمین ها ادامه می دهد، و هر چهار جنایت اصلی بین المللی را نه یک بار بلکه بارها و گاهی همزمان مرتکب شده است. و این فهرست سیاه و طولانی همچنان ادامه دارد.

سردمداران رژیم صهیونیستی حتی یک بار به حقوق مسلم مردم فلسطین که بیش از هفت دهه تحت اشغال و سلطه وحشیانه رژیم اسرائیل زندگی می کنند و به محاصره غیرقانونی و غیرانسانی که بر نوار غزه اعمال و آن را به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل کرده است، اشاره ای نکرده اند.

در عوض، فریبکارانه سعی داشته اند بدون اینکه روی خود بیاورند که همواره به فعالیتهای تروریستی مشغول بوده و برخی از آنها حتی به قصاب غیرنظامیان بی گناه فلسطینی معروف هستند، رژیم خود را به عنوان تنها دموکراسی منطقه معرفی کنند!

این رژیم صهیونیستی  تنها در جنگ تمام عیار ۱۱ روزه خود در غزه در ماه می ۲۰۲۱، ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۴۰ زن را کشتند که در بین آنها ۱۳ نفر از اعضای یک خانواده بودند که زیر آوار خانه خودشان مدفون شدند. بسیاری از آنها کودک بودند و یکی از آنها یک کودک شش ماهه بود که  بهترین صفت برای حاکمان رژیم اسرائیل، تروریست های کودک‌کش است.

تداوم مصادره و تخریب خانه‌های فلسطینیان، کوچ اجباری ساکنان آنها و کشتن تظاهر کنندگان مسالمت آمیز فلسطینی از دیگر جنایت این رژیم است که همگی  این جنایات ناقض آشکار اصول اولیه اخلاقی و انسانی و قواعد حقوق بین الملل بویژه حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و ادامه دارد.

لزوم برخورد بین المللی با تهدیدات رژیم صهیونیستی

همچنانکه سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید: بدیهی است هدف رژیم اسرائیل از این اتهامات بی اساس، پنهان کردن خطری است که تسلیحات هسته ای این رژیم برای منطقه و  جامعه جهانی ایجاد می کند.

جامعه بین المللی باید برای از بین بردن این تهدید، رژیم اسرائیل را وادار کند تا با کنار گذاشتن فعالیت های تهدید آمیز هسته ای اش، به معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای بپیوندد و تمامی فعالیت ها و تاسیسات هسته ای خود را تحت نظارت جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

اعتراض های ایران به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی  نامه های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل،  ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد ، نقض فاحش حقوق بین الملل ، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است که باید توسط شورای امنیت رد و محکوم شود.

این واقعیت که رژیم اسرائیل  به تداوم"از بین بردن قابلیت های ایران" ادامه می دهد ، بدون هیچ شک و شبهه ای ثابت می کند که این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است.

هچنین با توجه به سابقه شوم شیوه های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در منطقه و عملیات مخفیانه  ضد برنامه هسته ای ایران، بایستی با این رژیم  برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق بین الملل، حق ذاتی خود را برای انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از خود محفوظ می دارد.

311311

نظر شما