شناسهٔ خبر: 50358579 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

خانم بازیگر: نقش‌هایم جگرگوشه‌های من هستند

از انتخاب هوشمندانه آقای ورزی ممنونم، نقش کوتاه و تاثیر گذاری بود.آقای ورزی همه چیز را می دانستند و خیلی دقیق شخصیت را برای بازیگر بیان می کردند تا بتواند به بهترین نحو آن را به نمایش بگذارد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آرام جعفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با محمد سلوکی مجری برنامه «شب نشینی» گفت: عادت کرده ام حال خودم را خوب کنم، اصلا اخبار نمی بینم و از استرس به دورم و کتاب های صوتی گوش می کنم تا در آرامش آگاهی و مطالعه ام را بالا ببرم. مطالعات خودشناسی و روانشناسی می کنم چون در جامعه خیلی کم است و به نظرم این روزها مردم به آگاهی داشتن در این حوزه نیازمندند. در زمین جدید می توانیم با این روش به هم کمک کنیم. در این دنیا باید یاد بگیریم گذشت داشته باشیم و اگر کسی چیزی می گوید جوابش را ندهیم و رد شویم.

جعفری تصریح کرد: یادم می آید از 7 سالگی وقتی به من می گفتند می خواهی چه کاره شوی می گفتم بازیگر؛ همیشه با عشق و علاقه فیلم و سریال می دیدم، آقای دلار را کاملا حفظ بودم و عاشقانه هنری که انتخاب کرده ام را دوست دارم. گاهی می نویسم، خیلی کم نقاشی می کنم شاید دو سال یک بار بوم بردارم بیشتر سریال های طولانی می بینم و حتی شاید 5 فصل یک سریال را در دو روز تماشا می کنم.

وی افزود: در حوزه کار نمایشی، دایره گچی قفقازی اثر استاد حمید سمندریان اولین کاری بود که بازی کردم، نقشم در آن اثر خیلی کوتاه بود ولی گروه بسیار آموزنده ای برایم بود. همین که در آن سن و در آن گروه به من نقش دادند محبت بزرگی بود. بعد از آن سه تا سریال به من پیشنهاد شد که سریال «میگی نه نگاه کن» را بازی کردم و بعد افتادم روی غلتک و سریال های متعدد بازی کردم.

بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: با «زیر آسمان شهر» به شهرت رسیدم چون آقای غفوریان تیتراژی را تهیه کرده بودند که روی عکس بازیگران اسامی آن ها خوانده می شد و اولین سریال 90 شبی بود به همین دلیل طرفداران زیادی داشت و من هم در این اثر به شهرت رسیدم.

جعفری بیان کرد: مرا چشم زدند، زمانی بود که من سالی سه تا سریال بازی می کردم اما حالا کمتر کار سریال انجام می دهم. در کارنامه ام حدود 40 سریال به جز اجراها و کارهای رسانه ای دارم.

وی درباره ایفای نقشش در سریال «معمای شاه» ادامه داد: از انتخاب هوشمندانه آقای ورزی ممنونم، نقش کوتاه و تاثیر گذاری بود چون خانمی را نشان می داد که ویژگی خاصی داشت. در زمینه کارگردانی آقای ورزی همه چیز را می دانستند و خیلی دقیق شخصیت را برای بازیگر بیان می کردند تا بتواند به بهترین نحو آن را به نمایش بگذارد. از تاریخ مدرسه خوشم نمی آمد اما بازی در سریال های تاریخی را دوست دارم.

بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: فضاهای اقتصادی را دوست دارم و فکر و ایده هم برای حضور در عرصه اقتصاد دارم اما همه چیز تحت تاثیر شرایط در یکی دو سال گذشته به تعویق افتاده است. از وقتی به نزدیکی میانسالی رسیده ام خیلی آرام تر و عاشق تر شده ام البته شیطنت های درونی خود را در خانواده دارم. فکرها و ایده های خوبی دارم ولی به اسپانسر مربوط می شود اگر حامی خوبی داشته باشم به فکرش هستم. ایده هایم در حوزه سلامت و شادی است.

جعفری درباره بهترین بازیگری که با او همبازی شده است گفت: بازیگر خوب در سینما و تلویزیون ایران زیاد داریم ولی در پیشکسوتان آزیتا حاجیان، ثریا قاسمی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز کسانی بوده اند که از بازی کنارشان لذت برده ام و درس انسانیت از آن ها آموخته ام و سعی کرده ام اخلاق حرفه ای ام را از آن ها یاد بگیرم. از این چهره ها تسلط بر کار، عشق و پشتکار را آموخته ام.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد کلاس آموزش بازیگری را می روند ولی بازیگر واقعی نیستند چون عاشق نیستند، می خواهند یک شبه ره صدساله را بروند و با پول به شهرت برسند اما آن عشق و شور در کارشان نیست. البته بازیگران جدید خوبی هم داریم که برایشان آرزوی موفقیت دارم.

بازیگر سریال «قهوه تلخ» در پاسخ به این سوال که کدام یک از سریال هایش را بیشتر از بقیه دوست دارد، افزود: سریال های من جگرگوشه های من هستند. ترنج خاتون خانه ای در تاریکی یا قهوه تلخ و معمای شاه، همه را دوست دارم و نمی توانم بینشان اولویت ایجاد کنم. نقش پرواز در حباب که در نظرسنجی آن بعد از فاطمه معتمد آریا به عنوان بازیگر دوم زن در آن نقش انتخاب شدم، بهترین سریالم بود.

جعفری بیان کرد: در کارنامه کاری من بوده که نقشی را دوست نداشته باشم ولی باید آن را بازی می کردم که یاد بگیرم دیگر آن کار را انجام ندهم. از این اخلاق های حسادت و قهر کردن و این جور رفتارها را در کارم ندارم.

او با اشاره به خبر درگذشت دو تن از بازیگران طنزپرداز کشور در هفته اخیر ادامه داد: در این دو سالی که با کرونا درگیر شده ایم عزیزان زیادی را داریم از دست می دهیم که جایشان در بین ما خیلی خالی است. اویسی را قبل از بازیگر شدنم می شناختم، خیلی هوای من را داشت و چون هر از گاهی هم می نوشتم پیشنهاد می کرد کار 90 قسمتی بنویسم. کار «بازنشسته ها» را با او بازی کردم و از شنیدن خبر فوتش قلبم بسیار جریحه دار شد. اویسی و مهرآوران هر دو انسان های خوبی بودند و مهربان بودند. خواندن اویسی با صدای خوبش سر برنامه ها به ما حال خوب می داد.

برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. محمد سلوکی و عبدالرضا امیراحمدی مجریانی هستند که هر کدام در شب‌های مختلف برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می کنند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما