شناسهٔ خبر: 50358491 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در منطقه ۱۷ صورت گرفت؛

ادامه طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در محلات جنوبی پایتخت

گشت‌های ویژه اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ برای شناسایی و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب در محلات جنوبی پایتخت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، معصومه غلامعلی رئیس اداره ساماندهی  شهرداری منطقه، ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای رفاه، امنیت و صیانت از سلامت شهروندان، این اداره نسبت به اعزام اکیپ زنده گیری سگ‌های بدون صاحب جهت جمع آوری و انتقال یک قلاده سگ بدون صاحب که اخیراً درخیابان خردپی مشاهده و گزارش شده بود اقدام کرد.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای جمع‌آوری این حیوانات از محیط زیست و سطح منطقه توضیح داد و افزود:  این حیوانات به محل‌های مخصوص منتقل می‌شوند تا در آنجا توسط پزشکان پالایش واکسینه شد و پلاک‌گذاری شوند.

او ادامه داد: شهروندان منطقه در صورت مشاهد سگ‌های بدون صاحب با سامانه فوریت‌های شهری ۱۳۷ تماس بگیرند، البته گشت‌های ویژه‌ای از سوی اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ در محلات ۱۴ گانه برای شناسایی و جمع آوری فعالیت دارد.

غلامعلی بیان کرد: حضور سگ‌های بدون صاحب در معابر محدوده منطقه بسیار کمتر از مناطق دیگر پایتخت است چرا که این محدوده از تراکم بالای ساختمانی برخوردار است و زمین‌های بایر کمتری دارد و به عنوان مناطق حاشیه شهر به حساب نمی‌آید که محیطی برای تجمع سگ‌های بدون صاحب باشد.

به گزارش شهر معصومه غلامعلی، از ابلاغ اخطار بند ۲۰ صنوف تعمیرگاهی در محدوده این منطقه جنوبی خبر داد و گفت: سد معبر منظر عمومی هم موجب آلودگی بصری و برهم خوردن آرامش شهر شهروندان می‌شود، به همین منظور با توجه به درخواست شهروندان منطقه۱۷ از مزاحمت مشاغل تعمیرگاهی، رویکرد مقابله با مشاغل مزاحم توسط شهرداری از طریق کمیسیون بند٢٠ است که در نهایت در صورت اثبات مزاحمت دستور تعطیلی یا رفع مزاحمت آن شغل داده می شود.

او افزود: هیچ صنفی حق ایجاد سد معبر ندارد، که در این صورت گزارش تخلف به اکیپ رفع سد معبر صادر می شود و سپس برابر قانون با آن واحد برخورد خواهد شد.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ تصریح کرد: اگر مزاحمت ها جزو آلودگی صوتی، هوا و محیط زیستی باشد این نوع مزاحمت ها در کمیسیون بند ٢٠ که متشکل از چند عضو شورای شهر است بررسی خواهد شد و رأی نهایی صادر می شود.

غلامعلی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مشکل اهالی این منطقه جنوبی تهران از صنف  میوه فروشان و اصناف خدمات خودرویی است، به همین منظور نظارت بیشتری بر این اصناف صورت می گیرد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی که بر اصناف تحمیل شد، شهرداری منطقه تصمیم بر مدارا با اصناف دارد و در این راستا در مرحله نخست به اصناف مزاحم تذکر داده خواهد شد و در مواردی که باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان شوند نسبت به پلمپ آن واحد متخلف اقدام می شود.

نظر شما