شناسهٔ خبر: 50358343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

نگاهی به حاشیه‌های روز معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی

کاربر دیگری نوشت: «متانت، وقار و صبوری استاندار آذربایجان شرقی در مواجهه با فردی که شأن و نزاکت به یک مسئول ارشد را رعایت نکرد، ستودنی است.»

صاحب‌خبر -

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ بیست و پنجم مهر هیئت دولت به زین‌العابدین رضوی خرم، رأی اعتماد داد تا در جایگاه استاندار آذربایجان شرقی قرار بگیرد. کمتر از یک هفته بعد، مراسم معارفه او در تبریز برگزار شد و حالا اگر همین مراسم معارفه را آغازین روز کاری رضوی خرم بدانیم، باید بگوییم او با حاشیه‌های فراوان و عجیب و غریب، کار خود را آغاز کرد. حاشیه‌هایی که از بس در شبکه‌های اجتماعی از آن سخن به میان آمد به نظر به توضیح مفصل نیاز نداشته باشد.

با این حال، اگر بخواهیم مفید و مختصر خدمت‌تان عرض کنیم، قضیه از این قرار است که در ابتدای قرارگرفتن خرم در پشت تریبون، یکی از حاضران بدون اینکه کسی مانع او شود روی سن آمد، به استاندار سیلی زد و مراسم دقایقی تحت تأثیر این حرکت قرار گرفت. اتفاقی که علت‌های متفاوتی هم برای آن ذکر شد؛ از اینکه همه‌چیز فقط به یک خصومت شخصی برمی‌گردد تا نبود یک واکسیناتور خانم برای تزریق واکسن به همسر او!

ویدئوی مربوط به این مراسم و جنجال پیش آمده در آن، حالا به یکی از بحث برانگیزترین ویدئو‌ها در فضای مجازی تبدیل شده و واکنش‌های فراوانی را هم از سوی کاربران و هم از سوی مسئولان به دنبال داشته است. علی علیزاده، نماینده مردم مراغه، از این گفته که این فرد از همکاران سابق استاندار بوده است.

احمد‌وحیدی، وزیر کشور هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی، چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق‌تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین نمی‌هراسد.»

سپاه عاشورا هم در پی این اتفاق، بیانیه‌ای صادر کرده که در بخشی از آن آمده است: «انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی موضوع، برخورد قانونی را با فرد خاطی انجام داده و از تکرار چنین مواردی پیشگیری کنند.»

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بعد از این اتفاق پیامی صادر کرد و گفت: «زین‌العابدین خرم رضوی با سابقۀ مجاهدت در دفاع مقدس و ۶ ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، با کف نفس اَشترگونه امروز در پیشگاه خدا و مردم عزیزتر شد. این موفقیت را به او و مردم شریف آذربایجان شرقی که شاهد خدمات او بوده‌اند در شب میلاد پیامبر رحمت صل ا... علیه و آله و سلم و پیشوای صادق علیه‌السلام تبریک می‌گویم.»

اخبار بیست و سی مورخ اول آبان هم از این گفت که این اتفاق تلخ و درخور تأمل بود و در ادامه، صحبت‌های برخی از نمایندگان خطه آذربایجان شرقی را نشان داد در حمایت از استاندار جدید که از رزمندگان و جانبازان جنگ ایران و عراق است.

اما آنچه که کاربران بیشتر از آن سخن گفتند، درباره واکنش رضوی خرم بعد از این اتفاق بود. او در پایان سخنرانی و معارفه خود، با بیان اینکه فردی را که به روی سن آمده، بخشیده است، گفت از او شکایتی ندارد. حالا بسیاری از کاربران فضای مجازی از این شیوه برخورد نوشته‌اند. کاربری گفت: «چیزی که توجه من رو جلب کرد متانت و آرامش و پرخاش نکردن استاندار جدید بود. این صبر و قدرت‌نمایی نکردن کلید حل خیلی از مشکلات امروز ماست.»

کاربر دیگری نوشت: «متانت، وقار و صبوری استاندار آذربایجان شرقی در مواجهه با فردی که شأن و نزاکت به یک مسئول ارشد را رعایت نکرد، ستودنی است.» شخصی دیگر هم نوشت: «کاش دیگران هم که پیش از این در توییتر مردم رو با الفاظ ناپسند خطاب قرار می‌دادن، یا مقابل دوربین و چشم کلی بیننده ناسزا نثار هم می‌کردن، حالا کمی فکر کنن و متوجه بشن رفتار یک مسئول باید چه جوری باشه، به‌ویژه وقتی مقابل نگاه مستقیم مردم قرار دارن.»

نظر شما