شناسهٔ خبر: 50357930 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیعانه، پیش پرداختی برای کلاهبرداری در فضای مجازی/ ظاهر فریبنده اما طبل توخالی برخی کالاها

سرپرست پلیس فتای البرز گفت: دریافت بیعانه به روشی برای کلاهبرداران سایبری در خریدهای اینترنتی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: با شیوع کرونا بسیاری از شهروندان برای خرید مایحتاج خود به فضای مجازی مراجعه و از سایت های مختلف برای خرید استفاده می کنند بنابراین کلاهبرداران هم به این فضا آمده اند.

او افزود: یکی از روش های کلاهبرداران دریافت بیعانه و مبالغ ناچیز و عدم تحویل کالا است در این موارد شهروندان یا وقت پیگیری ندارند و یا هزینه های پیگیری را بیشتر می بینند و از مراجعه به مراکز قضایی منصرف می شوند.

سرپرست پلیس فتای البرز گفت: گاهی برخی سایت ها اطلاعات کارت های بانکی کاربران فضای مجازی را کپی می کنند که در این زمینه پرونده های زیادی داریم.

او با بیان این که گاهی کلاهبرداران عکس های جعلی برای کالاها انتخاب می کنند، افزود: شهروندان هنگام خرید دقت لازم داشته باشند و به افراد اعتماد بی جا نکنند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به این که شهروندان بعد از دیدن کالا مبلغ آن را در محل پرداخت کنند، گفت: شهروندان هزینه کالا را تا حدامکان حضوری پرداخت و تنها به سایت های معتبر برای خرید اینترنتی مراجعه کنند.

او افزود: گاهی برخی خریداران از نرم افزارهای جعلی پرداخت استفاده می کنند که رسید جعلی تولید می کند بنابراین شهروندان حتما حساب بانکی خود را قبل از ارائه کالا چک کنند.

انتهای پیام/د.خ

برچسب‌ها:

نظر شما