شناسهٔ خبر: 50357058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رسانه کره شمالی گفتگوی پیشنهادی آمریکا-کره جنوبی را محکوم کرد

ایراندخت آذر شکیب

یکی از رسانه‌های کره شمالی، آمریکا را بابت پیشنهاد اخیرش در ایجاد گفتگوی کاری جدید با کره جنوبی مورد انتقاد قرار داد و واشنگتن را به اعمال فشار بیشتر بر پیونگ یانگ متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، منابع مطلع کره شمالی گزارش کردند، آمریکا مساله ایجاد پلتفورم غیررسمی گفتگوها را در جریان مذاکرات دفاعی متحدان در ماه گذشته میلادی در سئول مطرح کرد و این در حالی صورت گرفته که واشنگتن به دنبال سوق دادن متحدان دموکراتیکش برای مقابله با تهاجم‌های رو به رشد چین است.

وبسایت خبری "مائری" کره شمالی مدعی شد که این پیشنهاد تلاشی دیگر از سوی آمریکا برای افزودن بر فشارها بر کره شمالی و پیشبرد ابتکارعمل سیاست منطقه‌ای آن است.

این وبسایت در مقاله‌ای نوشت: آمریکا به دنبال سرمایه گذاری بر گروه کاری دفاعی به منظور تشدید تمرکز و نفوذش بر بخش دفاعی کره جنوبی، اعمال فشار نظامی بر کره شمالی و تقویت استراتژی هند-پاسیفیک خود است.

این مقاله همچنین کره جنوبی را بابت مدنظر قرار دادن اجرای چنین گفتگوی دفاعی بر اساس "چاپلوسی" به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

گزارش شده که واشنگتن این ابتکار عمل را برای کمک به یافتن یک موضع مشترک بین استراتژی هند-پاسیفیک و سیاست جدید کره جنوبی و با هدف تعمیق روابط بین کشورهای جنوب شرق آسیا پیشنهاد کرده است.

انتظار می‌رود دو طرف به بررسی این مساله در گفتگوهای سالانه دفاعی خود بپردازند که در دسامبر و در سئول برگزار می‌شود.

در همین حال، روزنامه DPRK Today کره شمالی نیز رزمایش "اولچی تائه‌گوک" کره جنوبی را محکوم کرد و آن را بخشی از سیاست خصمانه این کشور در قبال پیونگ یانگ دانست.

این رزمایش که از روز چهارشنبه تا جمعه برگزار خواهد شد با هدف تقویت قوا و ظرفیت کره جنوبی در مواجهه با بلایای ملی است.

این روزنامه همچنین نوشت: جهان می‌داند که این مانور نظامی به نام آمادگی در مقابل تهدیدهایی از سوی کسانی است که مردمانی را با یک قومیت واحد هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما