شناسهٔ خبر: 50349299 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آشنایی با انواع نمای ساختمان به چه نماهایی مدرن می گویند؟ نکات مهم در هنگام طراحی مدرن ساختمان ها نماهای کلاسیک یا رومی چه نوع نماهایی هستند؟ در طراحی نماهای کلاسیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ نماهای نئو کلاسیک ویژگی های نماهای نئو کلاسیک از چه نوع سنگ هایی می توان در طراحی انواع نما استفاده کرد؟

بهترین سنگ‌ها برای طراحی نمای یک ساختمان

آنچه که مهم است همخوانی سنگ ها با محیط اطراف می باشد. مثلا استفاده از سنگ های تراورتن در کنار گرانیت شاید در نماهای کلاسیک و قدیمی مناسب باشد ولی همان سنگ ها در نماهای نئوکلاسیک مناسب نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ساختن یک ساختمان همیشه دارای پیچیدگی های خاص خود است. ساخت یک ساختمان دارای 2 بخش اساسی و کلی است. بخش اول شامل زیر ساخت می شود که شامل استفاده از مواد اولیه، اسکلت بندی ساختمان، فونداسیون و ... می باشد. در بخشی دیگر طراحی و نمای بیرونی و داخلی ساختمان مطرح است. در بخش زیرساخت ساختمان، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد و همچنین رعایت اصول ایمنی یک ساختمان ضروری است. و در بخش نمای بیرونی و داخلی علاوه بر رعایت نکات ایمنی، طراحی یک نمای زیبا و چشم نواز ساختمان اهمیت ویژه ای دارد. اما آن چیزی که این زیبایی را می تواند دو چندان کند استفاده از سنگ های ساختمانی با کیفیت و زیبا است. سنگ های ساختمانی تنوع زیادی دارند همچون سنگ های ساختمانی اسلب، سنگ تراورتن، گرانیت، مرمر و ... همگی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود در نماهای ساختمانی کاربرد دارند.

اگر بخواهیم نمای بیرونی یک ساختمان را تقسیم بندی کنیم می توان 3 نوع نما را نام برد.

نمای مدرن شامل یکسری قواعد و قوانین است. استفاده از مدل های افقی و عمودی و استفاده از مصالح با کیفیت و تکنولوژی های مدرن تاثیر به سزایی در زیبائی یک ساختمان دارد که معمولا در نمای مدرن از این مصالح استفاده می شود.

بهترین سنگ‌ها برای طراحی نمای یک ساختمان

در هنگام طراحی مدرن بر عکس نمای های کلاسیک و سنتی از تزئینات اضافه پرهیز می کنیم. در طراحی های مدرن معمولا از الگوهای مینیمال استفاده می شود. دیوار و سقف ها صاف و یکدست است.

معمولا رنگ هایی که در طراحی های مدرن استفاد می شود از رنگ های نزدیک به هم و یا خنثی می باشد. رنگ هایی همچون قهوه ای، کرم و بژ.

معمولا در طراحی های مدرن ساختمان، شیشه های نقش مهمی در زیبایی محیط دارند. زیرا شیشه ها به عنوان عنصری بازشو هستند. با استفاده از شیشه ها و نور آفتاب می توان زیبایی محیط را دو چندان کرد.

استفاده از نوع متریال در این نوع طراحی ها مهم نیست. شما می توانید از چوب، آهن و حتی بتن استفاده کنید ولی آن چیزی که مهم است هماهنگی اجزای مورد استفاده با یکدیگر است.

استفاده از سقف های منحنی و گنبدی شکل در نماهای مدرن بسیار کم دیده می شود. آن چیزی که در نماهای مدرن بیشتر به چشم می آید سقف های صاف و شیب دار است.

نمای بعدی نمای کلاسیک می باشد که به نمای رومی هم معروف است. این نما در ایران طرفداران زیادی دارد و یکی از ویژگی های آن، داشتن تقارن است. این نما جزو نماهای قدیمی و اصیل می باشد.

در طراحی های نماهای مدرن باید به نکات مختلفی توجه نمود همچون:

و در آخر می توان به نمای نئو کلاسیک اشاره کرد. در این نما طراح از سبک های رنسانس، رومی و یونان الهام می گیرد. در واقع می توان گفت این نما، نمایی جدید و امروزی از نماهای کلاسیک یا همان رومی می باشد.

در این نوع نماها باید به نکات مختلفی توجه نمود همچون:

بهترین سنگ‌ها برای طراحی نمای یک ساختمان

استفاده از سنگ های ساختمانی در هر کدام از این نوع طراحی ها اهمیت ویژه ای دارد. به طور کلی می توان از سنگ های ساختمانی متنوعی در طراحی استفاده کرد. آنچه که مهم است همخوانی سنگ ها با محیط اطراف می باشد. مثلا استفاده از سنگ های تراورتن در کنار گرانیت شاید در نماهای کلاسیک و قدیمی مناسب باشد ولی همان سنگ ها در نماهای نئوکلاسیک مناسب نباشد. البته توجه به جزئیات سنگ، رنگ، اندازه و محیط اطراف می تواند در انتخاب نوع سنگ ها تاثیر بسزایی در طراحی نهایی داشته باشد.

بهترین سنگ‌ها برای طراحی نمای یک ساختمان

پاسخ به این نوع سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. ولی آنچه که در هنگام انتخاب سنگ برای ساختمان باید به آن توجه نمود انتخاب درست سنگ است. اگر در مورد انتخاب سنگ برای ساختمان و پروژه های خود مشکل دارید توصیه می کنیم از مشاوران این حوزه کمک بگیرید. مجموعه نوین استوار با ارائه انواع سنگ های ساختمانی اسلب و تایل و فراهم کردن خرید به صورت حضوری و ارائه مشاوره رایگان درباره انواع سنگ های ساختمانی آماده همکاری با همه مشتریان محترم می باشد.

نظر شما