شناسهٔ خبر: 50349259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین:

۱۶ پیمانکار سرویس مدارس آماده همکاری با آموزش و پرورش هستند

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین از آمادگی این سازمان برای بازگشایی حضوری مدارس خبر داد و گفت : در حال حاضر ۱۶ پیمانکار سرویس مدارس دانش آموزان مشخص شده و آماده همکاری با آموزش و پرورش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: این سازمان اقدامات لازم را در خصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس انجام داده تا هر زمانی بازگشایی حضوری مدارس اعلام شد مشکلی در خصوص ساماندهی سرویس‌های مدارس نداشته باشیم.

وی افزود: بر اساس کارگروه ماده ۱۸، ساماندهی سرویس مدارس و پایش پیمانکاران با هماهنگی پلیس راهور و اداره آموزش و پرورش نواحی یک و دو در قزوین انجام شده است و پیمانکاران به مدیران مدارس معرفی شدند ولی هنوز بازخوردی از عقد قرار داد با آنها اعلام نشده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا یکهزار و ۸۵۰ دستگاه خودروی سرویس مدارس در شهر قزوین جاده جایی ۱۳ هزار دانش‌آموز را به طور روزانه بر عهده داشتند که در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس موجب بیکاری رانندگانی در این حوزه شده است.

عرشیان با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ راننده برای سال تحصیلی جاری اعلام آمادگی کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و مشخص نبودن زمان دقیق بازگشایی مدارس رانندگان رغبت چندانی برای فعالیت در این حوزه ندارند.

وی به افزایش ۳۰ درصدی هزینه سرویس مدارس اشاره و اضافه کرد: هزینه سرویس مدارس در سال‌های گذشته سالیانه دریافت می‌شد اما در شرایط فعلی به صورت ماهیانه دریافت می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قزوین تصریح کرد: ۴۵ درصد رانندگان سرویس مدارس در قزوین برعهده بانوان است و داشتن مجوز فعالیت، برگه معاینه فنی، کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولیه برای رانندگان متقاضی سرویس مدارس الزامی است.
وی یادآور شد: در حال حاضر به صورت محدود برخی از مدارس که حضوری هستند دانش آموزان از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند و در صورت مهیا شدن شرایط، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سرویس‌های مدارس همزمان با بازگشایی حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما