شناسهٔ خبر: 50348796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری اعضای یک گروه واتساپی منتشر کننده مطالب غیر اخلاقی در یزد

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: اعضای یک گروه واتساپی منتشر کننده مطالب غیر اخلاقی در فضای مجازی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، گفت: با رصد فضای مجازی با تلاش کارشناسان پلیس فتا، گروهی در شبکه اجتماعی واتساپ که ادمین و اعضای آن اقدام به انتشار فیلم و تصاویر غیراخلاقی کردند، شناسایی شدند و پرونده تشکیل و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: با انجام اقدام‌های فنی، مدیران گروه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند که با توجه به شواهد و مدارک موجود به بزه ارتکابی اعتراف کردند.

ابوطالبی گفت: این افراد و سایر اعضای گروه، مطالب مبتذل و مستهجن را در این گروه بارگذاری کردند و به وسیله سایر اعضا در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بازنشر کردند.

او اظهار داشت: وجود کانال‌ها و گروه‌های غیر اخلاقی یکی از معضلات اصلی شبکه‌های اجتماعی است که سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

ابوطالبی گفت: افراد سودجو بدون در نظر گرفتن مشکلاتی که ممکن است از این طریق برای مردم ایجاد شود و کانون گرم خانواده‌ها از هم بپاشد دست به ایجاد چنین گروه‌هایی می‌زنند.

او تصریح کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود با توجه به اینکه انتشار کلیپ، فیلم و تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بر اساس قانون جرم است به هیچ عنوان این گونه مطالب به وسیله کاربران در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده نشود.

ابوطالبی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و شماره ۰۹۶۳۸۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

نظر شما