شناسهٔ خبر: 50348789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با افتتاح سه ایستگاه جدید؛

ضریب پوشش دیجیتال در خراسان جنوبی به ۹۷ درصد رسید

بیرجند - ایرنا - سه ایستگاه فرستنده دیجیتال همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خراسان جنوبی افتتاح شد و ضریب پوشش دیجیتال در این استان به ۹۷ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

این سه ایستگاه تلویزیونی دیجیتال در روستاهای عشایری چاه شولک و شند ملکی شهرستان نهبندان و روستای خارستان از توابع بخش درح شهرستان سربیشه روز یکشنبه با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث سه ایستگاه دیجیتال در روستاهای عشایری شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه هزینه شده است.

علیرضا آینه‌دار افزود: با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها، تعداد ایستگاه‌های دیجیتال خراسان جنوبی به ۱۶۸ ایستگاه و ضریب پوشش دیجیتال در این استان به ۹۷ درصد رسید.

وی بیان کرد: ایستگاه دیجیتال روستای چاه شولک نهبندان به نمایندگی از ایستگاه چاه شولک و شند ملکی از توابع بخش شوسف این شهرستان امروز افتتاح شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با اعتبار بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث شده است گفت: ۵۰ خانوار در این ۲ روستا به شبکه‌های دیجیتال تلویزیونی و رادیویی دسترسی پیدا کردند و این طرح‌ها توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی و با همکاری فرمانداری نهبندان اجرا شد.

وی افزود: تاکنون ساکنان این ۲ روستا از دریافت شبکه‌های صدا و سیما محروم بودند و در حال حاضر میزان پوشش شبکه‌های دیجیتال در شهرستان نهبندان به ۹۵ درصد جمعیت رسیده که از این لحاظ در رده میانگین کشوری قرار گرفته است.

آینه‌دار از افتتاح ایستگاه دیجیتال روستای خارستان بخش درح شهرستان سربیشه با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این ایستگاه تعداد کل ایستگاه‌های دیجیتال نصب شده در این بخش به ۱۲ ایستگاه رسید.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر پوشش شبکه‌های تلویزیونی و دیجیتال در بخش مرزی درح از صفر درصد به بالای ۸۰ درصد رسیده و کار جهادی بوده که به همت همه دستگاه‌ها در راستای محرومیت‌زدایی منطقه صورت گرفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما