شناسهٔ خبر: 50348756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وضعیت اسفبار تیم بحران زده

نفت MIS صفر- سپاهان 3؛ برد بی‌دردسر در جنوب

شاگردان نویدکیا در سپاهان برای رقبای خود خط و نشان کشیدند و در همان نیمه نخست کار نفت مسجدسلیمان را با 3 گل تمام کردند. حالا زردپوشان اصفهانی صدرنشین لیگ برتر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار آغازین هفته دوم رقابت های لیگ برتر ایران، نفت مسجدسلیمان و سپاهان در استادیوم فولاد آرنا اهواز به مصاف هم رفتند. پس از مشکلاتی که برای استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان پیش آمد، این دیدار به اهواز منتقل شد تا دو تیم در ورزشگاه خانگی فولاد با یکدیگر دیدار کنند.

 

تیم نویدکیا بازی را بسیار خوب آغاز کرد. پس از اینکه سپاهان در چندین صحنه موقعیت هایی جسته و گریخته را به روی دروازه حریف شکل داد، در دقیقه 7 به گل رسید. ارسال دقیق و دیدنی دانیال اسماعیلی فر درون محوطه جریمه و مقابل دروازه به سجاد شهباززاده رسیده و مهاجم کهنه کار سپاهانی ها دروازه میزبان را باز کرد تا سپاهانی ها از حریف خود پیش بیفتند.

 

در ادامه حملات سپاهانی ها به روی دروازه نفت ادامه داشت تا اینکه آنها به گل دوم رسیدند. در دقیقه 25 محمدرضا حسینی با سری بالا و ارسالی دقیق، شهریار مغانلو را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد. مهاجم بلند قامت سپاهانی ها نیز با ضربه سری خوب دروازه پورمحمد را تهدید کرد که گلر نفت با واکنشی به موقع مانع از باز شدن دروازه تیمش شد اما روی ریباند توپ به سجاد شهباززاده رسید و او به راحتی توپ را وارد دروازه نفت کرد و خودش و سپاهان را به گل دوم رساند.

 

عطش پیروزی نزد بازیکنان سپاهان ادامه داشت و این تیم گل سوم را در دقایق پایانی نیمه نخست به ثمر رساند و کار نفت را تمام کرد. ارسال سروش رفیعی روی یک ضربه کرنر، در تیر دوم به گئورگی گولسیانی رسید و ضربه سر دقیق این مدافع پیش تاخته به تیر یک رفت و پس از عبور از بالای سر تمامی بازیکنان دو تیم، در گوشه دروازه نفت فرود آمد تا سپاهان در نیمه نخست 3 بر صفر پیش بیفتد.

 

در نیمه دوم شاگردان نویدکیا تمرکز خود را روی حفظ نتیجه گذاشتند با این وجود آنها چند فرصت گلزنی توسط حسینی، کریمی، شوشتری و مغانلو داشتند اما در نهایت 45 دقیقه دوم بدون حادثه بزرگی به پایان رسید تا سپاهان با یک پیروزی شیرین خارج از خانه، نفت را 3 بر صفر شکست داده و به صدر جدول رده بندی صعود کند.

 

 

 


بازی از هفته دوم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
یکشنبه: 02/08/1400 ؛ ساعت: 18:00 
ورزشگاه: شهدای اهواز /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: کمیل غلامی / کمک ها: عسکر محمدی – عباس پور حیدری؛ داور چهارم: حسین زیاری / ناظر: رضا سخندان

 

 

 

کارت زرد:
مسعود ریگی (36)

 

 

 

ترکیب نفت مسجدسلیمان:
مسعود پورمحمد
علی عبدالله زاده
محمد طیبی (46- مجید عیدی)
مجتبی لطفی
علیرضا دغاغله (46- محمدمهدی احمدی)
سینا خادمپور (87- محمد دهقان نژاد)
میثم نقی زاده
سجاد آشوری
مهرداد هدایتیان (57- عماد میرجوان)
کرار جاسم (76- مسلم مجدمی)
امیر روستایی
سرمربی: فراز کمالوند

 

 

 

ترکیب سپاهان:
کریستوفر کنت
دانیال اسماعیلی فر
گئورگی گولسیانی
محمد نژادمهدی
امید نورافکن
مسعود ریگی (72- حسن شوشتری)
جلال علی محمدی
سروش رفیعی (64- فرشاد احمدزاده)
محمدرضا حسینی (72- محمد کریمی)
سجاد شهباززاده (84- آریا یوسفی)
شهریار مغانلو (84- محمدرضا خلعتبری)
سرمربی: محرم نویدکیا

 

 

 

شرح گل ها:

 


نفت مسجدسلیمان صفر – سپاهان یک (دقیقه 7: سجاد شهباززاده): حرکت خوب بازیکنان سپاهان از سمت راست و پس از چند رفت و برگشت، توپ به دانیال اسماعیلی فر رسید و ارسال دقیق این بازیکن به سجاد شهباززاده رسید و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر ایران، با ضربه ای سر توپ را وارد دروازه حریف کرد.

 

نفت مسجدسلیمان صفر – سپاهان 2 (دقیقه 25: سجاد شهباززاده): ارسال محمدرضا حسینی به روی دروازه با ضربه  سر شهریار مغانلو همراه بود که پورمحمد سنگربان نفتی ها این ضربه را دفع کرد اما توپ مقابل سجاد شهباززاده قرار گرفت و او با عبور دادن توپ از زیر دستان پورمحمد، سپاهان را به گل دوم رساند.

 

 

 

 

 

نفت مسجدسلیمان صفر – سپاهان 3 (دقیقه 39: گئورگی گولسیانی): یک کرنر برای سپاهان به دست آمد که ارسال دقیق سروش رفیعی به تیر دوم، نصیب گئورگی گولسیانی شد و مدافع پیش تاخته سپاهان با ضربه سری دیدنی گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند.

 

 

 

لحظات حساس:

 


دقیقه 30: یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه برای سپاهان به دست آمد که محمدرضا حسینی ضربه اش را به سمت دروازه نفتی ها زد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه نفت به بیرن رفت.

دقیقه 31: حرکت خوب بازیکنان سپاهان درون محوطه جریمه شکل گرفت که پاس محمدرضا حسینی در دهانه دروازه پیش از آنکه به سروش رفیعی برسد و او دروازه نفت را باز کند، با دخالت به موقع پورمحمد گلر مسجدسلیمانی ها جمع شد.

دقیقه 51: ارسال دیدنی سروش رفیعی درون محوطه جریمه به محمدرضا حسینی رسید اما شوت این بازیکن از فضای بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 54: شوت راه دور شهریار مغانلو با تأثیرگذاری پورمحمد راهی کرنر شد.

دقیقه 63: شوت راه دور کرار جاسم را کریستوفر نت سنگربان سپاهان در اختیار گرفت.

دقیقه 65: امیر روستایی مهاجم نفتی ها پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شلیکی از راه دور قصد باز کردن دروازه سپاهان را داشت که توپ او از بالای تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 66: شهریار مغانلو گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت زمینی این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه پورمحمد به بیرون رفت.

دقیقه 87: پاس دیدنی نورافکن درون محوطه جریمه به شوشتری رسید و شوت محکم این بازیکن با اختلاف بسیار کم از محل تلاقی تیرهای افقی و عمودی به بیرون رفت.

دقیقه 90+4: شوت محکم کریمی به شکل دیدنی از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.

 

 

 

در حاشیه:

 


*دو تیم سپاهان و نفت مسجدسلیمان برای ورود به ورزشگاه شهدای فولاد اهواز مشکلات زیادی داشتند. مسئولان فولاد تا زمانی که چک 150 میلیونی را دریافت نکردند، اجازه حضور دو تیم در ورزشگاه را ندادند. به همین دلیل زمان گرم کردن دو تیم قبل از شروع مسابقه کمتر  از حد معمول بود.
* آنالیزورهای فولاد در ورزشگاه حضور داشتند و هر دو تیم را به دقت زیر نظر گرفته‌اند.
* اعتراض نیمکت نشینان تیم نفت مسجدسلیمان به داوری باعث شد که داور به دو نفر از مربیان این تیم کارت زرد نشان بدهد.
* شماری از مسئولان شهر مسجدسلیمان نیز در ورزشگاه حضور داشتند.

 

نظر شما