شناسهٔ خبر: 50348720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون ۷۰ درصدی دانش‌آموزان در آذربایجان شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:۷۰ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خیاط زاده مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که ۷۰ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی (۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها) دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند گفت: اکنون ۶۵ درصد کل جمعیت استان دوز اول و ۴۱ درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

 خیاط زاده  با اشاره به قرارگیری دو شهرستان استان در وضعیت قرمز، اظهار کرد: با این شرایط احتمال دارد که در شهرستان‌های دیگر نیز وضعیت شکننده‌ای وجود داشته باشد.

 وی افزود: درست است که طی روز‌های اخیر با کاهش بستری‌ها و موارد جدید ابتلا مواجه بودیم، اما این روند به صورت آهسته و تدریجی بوده است.

وی با اشاره وضعیت قرمز جلفا، گفت: این شهرستان همواره یک منطقه مهمان پذیر بوده و تردد در روز‌های تعطیل اخیر نیز در این شهرستان بالا بود و این امر می‌تواند یکی از دلایل وضعیت قرمز آن باشد.

خیاط زاده ادامه داد: در مرند نیز با وجود این‌که عوامل بهداشت در تکاپو برای ارائه خدمات واکسیناسیون هستند، اما استقبال مردم این شهرستان از واکسیناسیون نسبت به سایر مناطق پایین است.

انتهای پیام/ک

نظر شما