شناسهٔ خبر: 50348342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد

مردم به شایعات واکسن هراسان توجه نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم به شایعات واکسنه هراسان توجه نکنند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی بانشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بیش از ۹۰۰ هزار واکسن تاکنون وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد حدود ۷۰۰ هزار واکسن تزریق شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار واکسن موجودی در استان داریم. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد جمعیت۱۲ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد نوبت اول واکسن کرونا و ۴۰ درصد نوبت اول و دوم را تزریق کرده اند.
بانشی تصریح کرد: آمادگی لازم را داریم که در چند روز تمام مردم استان را واکسینه کنیم اما مراجعات کاهش یافته بطوریکه در سه هفته گذشته حدود ۱۰ هزار نفر روزانه مراجعه کننده برای تزریق واکسن داشته ایم البته برخی روزها نیر تا ۱۹ هزار نفر هم می رسید اما در یک هفته گذشته این تعداد به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهش می‌کنم که واکسن بزنند تابه روزهای عادی برسیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص واکسن های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت تزریق عنوان کرد: انواع واکسن از جمله آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم، برکت و پاستوکوک نیز در مراکز واکسیناسیون استان موجود است.
بانشی اظهار کرد: ۷۵ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
وی عنوان کرد: انتظار داریم که دانش آموزان هر چه سریعتر جهت تزریق واکسن مراجعه کنند تا بتوانیم نوبت اول و دوم را تزریق کنیم که ایمنی لازم برای حضور در کلاس‌های درس فراهم شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه افرادی که اقدام به زدن واکسن کرونا نمی‌کنند از برخی خدمات محروم می مانند، بیان کرد: ورود این افراد در مراسمات مختلف و ادارات ممنوع است و حتی بیمه نیز به این افراد در صورت مبتلا شدن به کرونا خدماتی ارائه نمی دهد.
بانشی تاکید کرد: گروه‌هایی هستند که واکسن هراسی می کنند و از مردم انتظار داریم که به حرف های این افراد و شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار مربوط به واکسن کرونا را از منابع رسمی و علمی پیگیری کنند.
وی ادامه داد: واکسن کرونا در پیشگیری و مرگ و میر ناشی از کرونا تاثیرگذار است بطوریکه سالمندان که مراحل واکسن خود را تکمیل کرده اند سن مرگ و میر کرونایی هم اکنون از بالای ۷۰ سال به زیر ۵۰ سال کاهش پیدا کرده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین از ۴ فوت ناشی از کرونا طی روز شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۰ سه نفر سن ۵۰ سال به پایین داشتند که نشان دهنده تاثیرات واکسن بر افراد واکسینه شده است.
انتهای پیام

نظر شما