شناسهٔ خبر: 50348297 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی مشکلات شرکت طبیعت سبز زرندیه بعد از آتش سوزی

خبرگزاری صداوسیما

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با محوریت بررسی مشکلات ناشی از اتش سوزی شرکت طبیعت سبز در فرمانداری زرندیه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بررسی مشکلات شرکت طبیعت سبز زرندیه بعد از آتش سوزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با محوریت بررسی مشکلات ناشی از اتش سوزی شرکت طبیعت سبز در فرمانداری زرندیه برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه در این جلسه گفت: توکل به خداوند و صبر در مشکلات از نشانه های بندگان خداوند است که موجب نصرت و یاری الهی خواهد شد.
استاندار مرکزی نیز در این جلسه گفت: برای احیا مجدد خط تولید این واحد صنعتی امروز همه مدیران استانی در کنار مدیران ارشد ملی با بکارگیری طرفیت های قانونی مصمم به راه اندازی مجدد این واحد موثر در تولید کشور را دارند.
آقازاده افزود: حادثه آتش سوزی در شرکت طبیعت موجب بروز خسارت سنگین به فضاهای تولیدی شده است که باید هر چه زودتر با ارزیابی میزان خسارت وارده؛ بیمه گذار، نسبت به پرداخت میزان مشخصی از آسیب وارده تحت عنوان پیش پرداخت اقدام نمایند
وی ادامه داد: در این جلسه سازو کار لازم برای راه اندازی مجدد شرکت طبیعت اتخاذ و مصوبات آن در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در سطح ملی پیگیری شد و امیدواریم با حل مشکلات، هر چه سریعتر به چرخه تولید برگردد.
استاندار مرکزی با اشاره به تولید ۱۰ درصد روغن مورد نیاز کشور در شرکت طبیعت سبز زرندیه افزود: با برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته، به نحوی برنامه ریزی شده است که هیچ کمبود و تاثیری در تولید روغن کشور برای مصارف عمومی ایجاد نشود و با پیگیری های صورت گرفته و عزم مدیران و کارگران این واحد، بزودی در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر صمت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز گفت: افزون بر ۳۲۷ خودروی آتش نشانی در شرایط آتش سوزی و حریق در سراسر کشور کار اطفای حریق را انجام می‌دهند.
رسولیان افزود: بالغ بر ۲۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور مجهز به خودروی آتش نشانی و اطفای حریق هستند و در مواقع بحران و آتش سوزی در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم را به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه می دهند و آموزش‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب در مواقع بحران و حوادث به صورت دقیق و جدی در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر صمت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه خوشبختانه حوادث حوزه کار و تولید روند کاهشی به خود گرفته است، گفت: آمار حوادث و اتفاقات در کشور روند کاهشی به خود گرفته و خوشبختانه حوادث منجر به مرگ و میر بسیار کاهش یافته است.
وی با اشاره به پیش بینی اعتبارات لازم از محل منابع داخلی به منظور تقویت زیرساخت‌های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث و ارتقای سطح ایمنی در کار گفت: باید بتوان شرایطی را ایجاد کرد تا واحدهای صنعتی و تولیدی که به هر دلیلی دچار آتش سوزی، سوانح و حوادث گوناگون می شوند هر چه سریعتر به چرخه تولید برگردند و تولید در این واحدها آسیب نبیند.

تسریع در ارزیابی میزان خسارت اولیه و تعیین پیش پرداخت ، اختصاص ارز مورد نیاز و تسریع در واردات مواد اولیه در کنار بدهی های مالیاتی و بیمه ای و نیز واگداری زمین و صدور مجوزهای قانونی جهت احیا مجدد خط تولید از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
 استاتدار مرکزی پیش از این جلسه، از محل وقوع حادثه و حریق صبح روز چهارشنبه ی گذشته که حدود پنج هکتار از سالن‌های مسقف و سوله‌ها دچار آسیب و موجب از بین رفتن انبارهای آن شد، بازدید کرد.

 

نظر شما