شناسهٔ خبر: 50348120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار سمنان تاکید کرد:

اقدام جدی در رفع موانع ثبت جهانی بسطام/پتانسیل بسطام در حوزه صنعت گردشگری

شاهرود_استاندار سمنان گفت: موانع موجود در راه ثبت جهانی بسطام احصاء گردیده و در جهت رفع این موانع، اقدام جدی بعمل می‌آید.

صاحب‌خبر -

اقدام جدی در رفع موانع ثبت جهانی بسطام/پتانسیل بسطام در حوزه صنعت گردشگریبه گزارش خبرنگار بسیج، سید محمد رضا هاشمی در نشست تخصصی بررسی طرح جامع پیشنهادی گردشگری بسطام و ابرسج در، بخشداری بسطام با تاکید بر اینکه موانع موجود در راه ثبت جهانی بسطام احصاء گردیده و در جهت رفع این موانع، اقدام جدی بعمل می‌آید، افزود: بسطام دارای پتانسیل‌های بسیار مهم و غنی در حوزه صنعت گردشگری است.
او با اشاره به اینکه طرح‌های حوزه گردشگری جزو طرح‌های زود بازده و پر منفعت اقتصادی می‌باشد، گفت: باید روش تامین درآمد اقتصادی در شهر بسطام تغییر یافته و از ظرفیت ارزشمند گردشگری و تفریحی این منطقه استفاده مناسب بعمل آید.
استاندار سمنان بر پیگیری اقدامات مرتبط با ثبت جهانی بسطام با جدیت از سوی دستگاه‌های مسئول تاکید کرد و افزود: تلاش ما بر این است که قانون را به نفع مردم تفسیر نماییم.
او بر پیگیری جدی بحث طرح گردشگری سه راه ابرسج تا کوه بریده تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضوی نسب، امام جمعه بسطام نیز در این نشست با خیرمقدم به استاندار، با بیان اینکه باید نمره ممتاز اخلاقی را به استاندار سمنان بدهیم، گفت: ایشان هر جا و در هر مسئولیتی که بودند، اخلاق مدارانه امور را به پیش بردند.
او با بیان اینکه دولت دکتر رییسی، دولت انقلابی، مردمی و دولت عدالت است، افزود: حوزه علمیه برادران شهر بسطام از پروژه‌های در دست اقدام این شهر است و امیدواریم با مساعدت دولت و استاندار سمنان شاهد تکمیل این پروژه باشیم.
دوست محمدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز اظهار کرد: بسطام بعنوان یکی از قطب‌های مهم‌گردشگری ایران و استان سمنان است که قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی را دارد.
او افزود: بسطام با دارا بودن قابلیت‌های فراوان، قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد و ایجاد پایگاه ملی مجموعه تاریخی بسطام، مناسب‌ترین اقدام در جهت ثبت ملی بسطام است.
دوست محمدی تصریح کرد: برای تهیه ضوابط اختصاصی، بافت تاریخی و مرمت مجموعه تاریخی بسطام، درخواست اعنبار شده است و امیدواریم با تامین اعتبار لازم شاهد رشد و توسعه بیش از پیش بسطام باشیم.
علی اصغر خانی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه باید تحول اساسی در بسطام ایجاد شود، گفت: شورای شهر و شهرداری بسطام برای ساخت و ساز‌های جدید، متناسب با وضعیت تاریخی این شهر، طرح جامع و مناسب ارایه نمایند.
او افزود: باید بسطام به یک شهر مناسب گردشگری و اقتصادی واقعی تبدیل شود و در ساخت و ساز‌های این شهر، کنترل ببشتری بعمل آید.
به گزارش بسیج، استاندار سمنان در سفر یک روزه خود به شاهرود علاوه بر حضور در گلزار شهدای این شهر، از محور‌های مواصلاتی شهرستان نیز بازدید کرد.

نظر شما