شناسهٔ خبر: 50348040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گسترش کرونا در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل عادی انگاری است

گروه استان‌ها - رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استانی است که بروز بیماری به علت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بالا رفته است.

صاحب‌خبر -

سید راشد جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، در خصوص دستورالعمل اداری و استخدامی کشور در خصوص عدم حضور کارمندان واکسینه نشده در ادارات دولتی، اظهار داشت: خوشبختانه مقدمات اجرای این بخشنامه فراهم شده است و روز گذشته طی نامه‌ای به معاون سیاسی امنیتی و ادارات کل ابلاغ شد که چگونه این فرآیند کنترل شود.

وی افزود:  کارمندانی که واکسن خود را زده‌اند با مراجعه به سامانه سلامت، می‌توانند کارت واکسن خود را دریافت کنند، در این کارت واکسن یک QR code وجود دارد که با فراخوانی آن توسط حراست‌ها و کارگزینی ادارات، صحت و راستی‌آزمایی آن مشخص می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کارمندانی که حداقل یک دز واکسن کرونای خود را دریافت نکردند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا باید به جد از ورود آن‌ها جلوگیری و ممانعت کرد، مگر آن دسته از افرادی که مجوز و دستور پزشکی دارند.

جزایری با اشاره به عدم ارائه خدمات واحدهای صنفی که واکسن کرونای خود را دریافت نکردند، ادامه داد: در حوزه اصناف جلسات و اطلاعیه‌های مختلفی در این خصوص صادر شده است، دهندگان خدمت و متصدیان حوزه اصناف باید از کارت واکسن خود پرینت گرفته و در محل کار خود در دید بازرسان نصب کنند، چنانکه در بازرسی‌ها این کارت واکسن نصب نشده باشد، از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

علت عدم واکسیناسیون برخی دانش‌آموزان، والدین آن‌هاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 سال در استان، گفت: بیش از 72 درصد دانش‌آموزان واکسن دز اول خود را دریافت کردند و مقدمات حضور آن‌ها در کلاس‌های درس فراهم شده است.

وی افزود: بررسی‌های انجام شده جهت پاسخ به این نکته که چرا درصد واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان بالاتر نیست، نشان‌دهنده این بود که در جایی که دانش‌آموزان واکسن خود را دریافت نکردند، والدین آن‌ها نیز اقدام به تزریق واکسن نکردند.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان در مرحله هشدار قرار دارد، ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری جزو 10 استانی است که بروز بیماری به علت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بالا رفته است.

جزایری با بیان اینکه در تعدادی از شهرستان‌های همجوار استان ما، این شهرستان‌ها به وضعیت پرخطر و خیلی پرخطر تغییر وضعیت داده‌اند، افزود: این نکته می‌تواند زنگ خطری برای استان چهارمحال و بختیاری باشد.

فوتی‌های هفته گذشته استان واکسن نزده بودند

وی اظهار کرد:  طبق بررسی‌های انجام شده، از 23 مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا در هفته گذشته در استان، هیچ‌کدام آن‌ها واکسن کرونای خود را تزریق نکرده بودند که این نکته تاثیر واکسن را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان ما 76 درصد مردم دز اول و 49 درصد نیز دز دوم واکسن کرونای خود را تزریق کردند.

انتهای پیام/7540/ی

نظر شما