شناسهٔ خبر: 50347766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استانداری :

معاون استانداری یزد :مردم تفت در تزریق واکسن کرونا پیشتاز هستند

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: تفت در میان ۱۱ شهرستان استان از مناطق پیشتاز در طرح واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا و کنترل بیماری کووید ۱۹ شناخته می شود که این موفقیت نشانه همکاری و تعامل بالای بین دستگاهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد ترحمی بهابادی روز یکشنبه در نشست ستاد کرونای شهرستان تفت ،متوسط واکسیناسیون کشوری را ۷۵ درصد، استان یزد را ۸۶ درصد ذکر کرد و افزود: این عدد در تفت به ۹۶ درصد رسید که این نشان دهنده وضع خوب استان در کشور و وضعیت بسیار خوب تفت در بین شهرستان های استان است.

معاون استانداری یزد ادامه داد: هم اکنون زمان سختی در واکسیناسیون است هرچند میزان مشارکت مردم پایین آمده در حالی که غالب متخصصان جهان بر روی واکسن اجماع دارند.

وی اضافه کرد: هشت درصد افراد بالای ۶۰ سال که « دز» اول واکسن علیه کرونا را دریافت کردند، برای تزریق دز دوم اقدام نکردند، در حالیکه به گفته کارشناسان ، باید مردم نسبت به تزریق دز دوم واکسن حساسیت بیشتری نشان دهند تا فاصله ای بین دز اول و دز دوم رخ ندهد.

ترحمی با بیان اینکه واکسن بخش مهمی از پیشگیری است ولی تمامی پیشگیری در تزریق واکسن خلاصه نمی شود، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی(۲ متر) و پرهیز از هرگونه تجمع به هر بهانه ای تأکید کرد.

وی تصریح کرد: هر گونه تجمع سبب انتقال ویروس کرونا می شود و فرقی بین نخل برداری، حضور در پارک و استخر شنا وجود ندارد.

دبیر ستاد کرونای استان یزد در ادامه بر ضرورت غربالگری و بیماریابی اشاره کرد و گفت: فاصله بین شناسایی بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تا آغاز درمان و قرنطینه آن باید کم باشد تا کمتر ویروس در سطح جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه دیگر راهکارهای ابتدایی مانند در خانه ماندن، منع تردد، بستن راه ها و مکان ها جواب نمی دهد و جامعه آن را برنمی تابد، افزود: باید فعالیت هوشمندانه را در جامعه ترویج کرد؛ از اینکه افراد در عین انجام فعالیت های خود نکات بهداشتی مانند ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماع را رعایت کنند.

ترحمی  اضافه کرد: از ۱۵ آبان ماه حضور ارباب رجوع در تمامی اداره های استان صرفاً با ارائه کارت واکسن برنامه ریزی شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفت هم در این نشست، گفت: ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۶۸ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

سید محمود واعظ پور با اشاره به بازدید از کارگاه های تولیدی با شاغلان بالای ۲۰ نفر، گفت: ۹۵ درصد شاغلان در این قبیل کارگاه ها و ۸۵ درصد کارکنان در کارگاه های زیر ۲۰ نفر علیه بیماری کووید ۱۹ واکسن کرونا دریافت کردند.

رییس بیمارستان شهید بهشتی تفت هم به نقش مهم واکسیناسیون در کاهش مرگ و میرها اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال، ۳۲ نفر در این بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که فقط چهار نفر واکسن کرونا تزریق کرده بودند.

سید نادر مصطفوی افزود: در سه ماهه دوم سال جاری ۳۰ مورد فوتی در بیمارستان ثبت شد که ۱۰ نفر فقط دز اول را تزریق کردند و ۲۰ نفر آنها کسانی بودند که عمداً واکسن نزدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما