شناسهٔ خبر: 50347713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در ۲۴ ساعت گذشته؛

۵۰ مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۵۰ مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و یک نفر دیگر هم فوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی روز یکشنبه اظهار داشت: هم اکنون ۱۷۸ بیمار علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شده اند، اظهار داشت: زمینه صدور کارت واکسن برای بهره مندی از تمام خدمات در اماکن تجمعی فراهم شده است.
هاشمی افزود: واکسن به طور گسترده و با دسترسی آسان و بدون انتظار در تمام شهرهای استان توزیع شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: لازم است مردم شیوه نامه های بهداشتی را همچنان رعایت کنند زیرا واکسیناسیون به تنهایی موجب کنترل این بیماری نمی شود.

 از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون، ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و از این تعداد بیش از ۷۵۰ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان،  اسفراین،  مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت زرد قرار گرفته است.

نظر شما